Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda se po 24 letech vrátí do Austrálie s octavií a roomsterem

  18:48aktualizováno  18:48
Za klokany nejprve vyrazí octavia a roomster, později dorazí také fabia a ostatní modely automobilky. 15 prodejců má za úkol prodat v Austrálii v prvním roce alespoň 2000 škodovek.

Škoda Roomster | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Škodovka vyjede už podruhé oficiálně na australský trh z autosalonu v Sydney, který letos otvírá 11. října, poslední škodovka se tam prodala v roce 1983.

Že se modely z Mladé Boleslavi od října opravdu začnou objevovat na australských silnicích, potvrzují i oficiální stránky australského autosalonu.

Návrat na australský trh naznačil začátkem června šéf Škodovky Detlef Wittig. Prozradil také, že Australané budou jezdit v autech vyrobených v Česku (Škoda vyrábí mimo jiné také v Číně, Indii nebo Kazachstánu).

"Na sydneyském autosalonu se Škodovka bude prezentovat společně se svou mateřskou automobilkou Volkswagen a luxusním Bentleyem," doplňuje server just-auto.

"Sydneyský autosalon zažije veřejné uvedení Škody na australský trh, děláme všechno pro to, aby si zákazníci nových aut všimli a zapamatovali si je," řekl pro oficiální zpravodaj sydneyského autosalonu, server Carsguide, šéf Škoda Australia Matthew Wiesner.

"Škoda přinese evropský design a kvalitu do segmentů tradičně ovládaných japonskými a korejskými automobilkami. Myslíme si, že to je kombinace, která se zalíbí mnoha australským zákazníkům," dodal.

Na autosalonu se Škodovka také pochlubí se studií lehkého SUVčka Yeti. "Jednou z klíčových hodnot Škody je více prostoru v interiéru a ergonomie. Yeti s roomsterem jsou toho dokonalé příklady," dodal pro Carsguide šéf australského zastoupení české značky.

Dodal také, že Volkswagen čekal s uvedením značky na australský trh jednoduše proto, že čekal, až Škoda obnoví svou modelovou řadu.

Škoda se vrací za klokany po 24 letech. První auta s okřídleným šípem ve znaku dorazila do Austrálie v roce 1965. První v Austrálii prodávaná škodovka byla "stará" octavia, píše server Caradvice. Krám zavřeli mladoboleslavští v Austrálii v roce 1983.

V prvním roce chce automobilka prodat v Austrálii kolem 2000 škodovek. S prodejem začne 14 dealerství. Střednědobým cílem je prodávat pět tisíc škodovek ročně.

Nejprodávanější australský deník Herald Sun píše, že Volkswagen investuje do zavedení značky na australský trh více než pět milionů australských dolarů.

Škodovky pro Austrálii
rok 2007 Roomster a Octavia
rok 2008 Octavia Scout, Fabia
rok 2009 Fabia combi, Superb
rok 2010 Yeti
Zdroj: Herald Sun

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.