Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chystá plechového sněhuláka, nechali jsme ho namalovat

Exkluzivně aktualizováno 
Nové velké SUV Škody je potvrzeno. Dorazit má koncem příštího roku a vyrábět se bude v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou. Kromě definitivního "ano" se ovšem víc neví. Auto, které má být jakýmsi škodováckým touaregem, jsme si nechali namalovat od nezávislého designéra.

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra | foto: Pavel Hrubýpro iDNES.cz

Pavel Hrubý je architekt a designér a právě auta jsou jeho velkou zálibou. Dívat se na ně ho učil velký český automobilový designér Václav Král, tvůrce supersportu Tatra MTX.

Nechali jsme Pavlovi volnou ruku, aby pro iDNES.cz a MF DNES vytvořil návrh velké škodovky, které se prozatím neoficiálně říká sněhulák, tedy po anglicku "snowman".

Na základě výrazného designového jazyka, diktovaného ve Škodovce Jozefem Kabaněm, vytvořil skicu reálně působícího auta. Nakolik jsme blízko, nebo naopak "mimo", nám dnes nikdo neřekne. 

Slovenský šéfdesignér Škody Jozef Kabaň loni na mezinárodní konferenci automobilového designu pořádané specializovaným magazínem AutoDesign&Styling pouze naznačil, že auto bude "sportovně elegantní". A protože bude ve velké míře určeno pro asijské trhy, kde je velmi žádoucí "být viděn", měl by sněhulák upoutávat daleko více pozornosti, než dosud bývalo u spíše usedlých škodovek běžné.

"S velikostí auta a vyšší třídou musí vůz získávat víc a víc na sebevědomí. Takže bude mít určitou dominantnost. Designově bude pro veřejnost velkým překvapením,“ dodal Kabaň.

Skici Škody Snowman
Skici Škody Snowman

Pavel Hrubý měl tedy od nás volnost, takže se mohl "odvázat". Zkusil si tedy představit agresivní mohutný předek, ve kterém ovšem díky tvarování kapoty stále vidíme moderní škodovku. "Vycházel jsem především z konceptu Vision C, na druhou stranu jsem se pokusil i trochu předvídat, jak by mohl být tento nový jazyk aplikován na vůz kategorie SUV," vysvětluje Pavel Hrubý.

Hrubého skica tedy obsahuje podobné trojúhelníkové přední světlomety, jako měl ženevský koncept, a stejně tak zadní světla, rozdělená mezi karoserii a nárazník, tvoří velice otevřené typické škodovácké písmeno C.

Právě výrazný koncept velkého čtyřdveřovéko kupé, představený letos na autosalonu v Ženevě, potvrzuje posun značky k emotivnějšímu designu. Všechny vizualizace, které dosud na téma sedmimístného škodováckého sněhuláka vznikly, jsou umírněnější, vycházejí z čistého designu rapidu nebo faceliftovaného yetiho. Ale Pavel Hrubý má odvážnější nápady, které vidíte exkluzivně jen na iDNES.cz.

Skici Škody Snowman od designéra a architekta Pavla Hrubého

Dvojče u Volkswagenu

A co se dosud o autě vlastně ví? Velké SUV by mělo mít verze s pěti, nebo sedmi sedadly. Bude dlouhé kolem 4,9 metru, čímž bude konkurovat modelům jako Hyundai Grand Santa Fé, Ssangyong Rexton, Range Rover Sport, Mercedes ML nebo Audi Q7. Oproti posledně jmenovaným má však být výrazně levnější a zdaleka ne tak luxusní.

Bude totiž stát na technickém základu (modulární platformě) MQB, kterou využívá mimo jiné i nová octavia. Sněhulák má mít u značky Volkswagen dvojče, jehož podobu ukázal začátkem loňského roku koncept CrossBlue. Oblíbený Volkswagen Touareg v nabídce zůstane jako luxusnější zboží.

Kromě jména Snowman se spekuluje i o dalších. Německý magazín Auto Motor und Sport přišel se jménem Smoov', které má Škoda registrované u Úřadu průmyslového vlastnictví. Značka má ovšem zapsaná i jiná jména, která by k velkému SUV docela pasovala, třeba QBIG, Spaceliner, Fourroad nebo Polar.

Výroba v Kvasinách, Škoda nabírá zaměstnance

Výroba plechového sněhuláka by měla začít koncem roku 2015 ve východočeském závodě v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou, což už potvrdil i šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Pro automobilku je to velký úspěch, protože do poslední chvíle se uvažovalo o výrobě v závodě Seatu ve španělském Martorellu. Škoda tak už začala přes agentury nabírat nové zaměstnance. Celkem by včetně subdodavatelů měly vzniknout tisíce pracovních míst.

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.