Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Superb bojuje o titul evropského auta roku

aktualizováno 
Do finále prestižní soutěže o evropské auto roku postoupila česká novinka. Pokud v novinářském hlasování porazí šest soupeřů, bude Škoda Superb prvním autem roku z Mladé Boleslavi.

Superb je třetí škodovka, která se za posledních 11 let probojovala do finále soutěže o evropské auto roku. | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Superb má stejnou šanci jako všichni ostatní. Škodovka už ve finále byla několikrát, ale ještě nevyhrála. Těžko říct, jestli se to podaří se superbem," říká o šancích superbu Tom Hyan, jediný český zástupce v porotě, která auta roku vybírá.

Kromě velkého sedanu s chytrými zadními dveřmi twindoor jsou ve finále: Alfa Romeo MiTo, Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane a Volkswagen Golf. Kromě malé Alfy Romeo a velkého citroënu jsou to novinky, které se teprve chystají do prodeje.

Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Škoda nikdy na prestižní titul nedosáhla, ve finálovém výběru ale nováčkem není. Před dvěma roky skončil na čtvrtém místě netradiční roomster. O titul také bojovala před více než deseti lety octavia první generace, kterou Škoda dodnes vyrábí jako Octavii Tour.

. vyberte evropské auto roku. anketa zde

"Vítěze tipovat nechci. Finálová auta jsou hodně vyrovnaná a je těžké říct, které je to nejlepší. Sám se budu teprve rozhodovat, jak budu rozdělovat body," říká Hyan.

"Nehlasoval jsem pro francouzská auta - Citroën C5 a Renault Mégane. Sice mají zajímavý design, ale po technické stránce nepřináší nic nového. Byl bych radši, kdyby se místo nich do finále dostala třeba Honda Accord nebo Mazda 6," říká o finálové sedmičce Tom Hyan. "Velkým překvapením je Opel Insignia. Být ve finále si určitě zaslouží. Má výborné jízdní vlastnosti a navíc i dobře vypadá. Je to nejlepší opel, jakého jsem kdy řídil. Opel se s tímto vozem po letech tápání vrátil mezi ty nejlepší."

VW Golf se společně s hlavním konkurentem Renaultem Mégane právě představuje na pařížském autosalonu, do prodeje se dostanou následně. Premiéru má v Paříži také kombiverze Opelu Insignia. Alfa Romeo MiTo je o kousek napřed, od konce září je k mání i v Česku od 359 tisíc. Ford Fiesta vyrazí do prodeje za pár týdnů, velký citroën, který konkuruje superbu nejen v automobilové soutěži, ale také v prodejnách, je k mání už od jara za 595 tisíc.

Vybírat evropské auto roku v renomované soutěži bude 59 motoristických novinářů z celé Evropy. Každý z nich má 25 bodů, které musí mezi finalisty rozdělit, žádnému z aut nesmí dát víc než 10 bodů, aspoň jeden bod musí dostat minimálně pět finalistů. Své rozhodnutí musí také každý z porotců zdůvodnit.

Do soutěže bylo původně přihlášeno 37 aut, každé muselo splnit podmínku, že do konce roku musí odstartovat jeho prodej alespoň v pěti zemích Evropy a musí se jich prodat víc než pět tisíc.

Kdo bude vládnout automobilové Evropě v příštím roce, se dozvíme 17. listopadu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.