Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda ve světové premiéře představila nový Superb

  11:03aktualizováno  17. února 11:49
Mladoboleslavská Škoda představila novou generaci své vlajkové lodi. Ukázku Superbu mohli čtenáři sledovat v přímém přenosu z premiéry exkluzivně na iDNES.cz.

Slavnostní premiéra probíhala v Praze, mimo jiné i za přítomnosti Michala Davida a Karla Gotta.

Automobilka mezitím uveřejnila první video, které ukazuje novou generaci v detailech, kromě novinky v něm hraje i předválečný superb. 

Fotogalerie

Redaktor iDNES.cz viděl nový Superb na vlastní oči, ale fotit ani natáčet nemohl. Zde jsou první postřehy.

Superb je na pohled obrovité a majestátní auto, pomohlo výrazné rozšíření karoserie oproti předchůdci. Nová generace tak má mnohem lepší a vyváženější proporce.

Tvary jsou umírněné, ve stylu aktuálních škodovek. Největším výstřelkem jsou přední světla. Mají zajímavý hodně prolamovaný tvar s trojúhelníky na vnější straně. Oproti čistému tvarování u Octavie, Fabie nebo Rapidu působí hodně komplikovaně. Předek vozu jednoznačně oživují a budou jasným poznávacím znakem nové škodovky. Praktik se jen bude ptát, jak se hluboká dutina pod světlem bude umývat.

Bloger roku 2014

Líbí se kapota motoru přetažená až do boků, přední blatníky jsou tedy hodně nízké. V lamelách mřížky chladiče bude zamaskovaný radar adaptivního tempomatu, je to vtipný detail, který je viditelný i na videu (dvacátá sekunda videa). 

Jak velí aktuální designový jazyk Škody diktovaný šéfdesignérem Jozefem Kabaněm, Superb rýsují jasné, ostré linky. Hezky ladná je ta lemující prosklení kabiny.

Povedlo se tvarování zádě s velkými zadními světly a výraznými horizontálními prolisy.

Interiér je umírněný, jasně odkazuje na ostatní škodovky. Na zadních sedadlech je obrovské místo pro nohy, ale sedáky jsou opět spíš kratší. Líbit se bude možnost polohovat opěradlo a posouvat sedadlo spolujezdce ze zadních míst.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.