Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škoda bude v roce 2019. Superb 4x4 na benzin a elektřinu

  10:19aktualizováno  10:19
Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu v Ženevě to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Nová Škoda Superb | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

Autosalon Ženeva 2016

„Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier. Podle něj zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Elektromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Hybridní pohon Škoda v Ženevě demonstruje konceptem VisionS, který je ukazuje podobu chystaného velkého SUV. Superb z něho hybridní systém převezme. „Koncept je vybaven plug-in (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky - pozn. red.) hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu,“ uvádí automobilka. Vice o konceptu VisionS čtěte zde

Volkswagen pod proudem

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů, uvedl generální ředitel Matthias Müller u příležitosti ženevského autosalonu. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil Müller.

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

Autoři: ,




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.