Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škoda bude v roce 2019. Superb 4x4 na benzin a elektřinu

  10:19aktualizováno  10:19
Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu v Ženevě to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Nová Škoda Superb | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

Autosalon Ženeva 2016

„Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier. Podle něj zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Elektromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Hybridní pohon Škoda v Ženevě demonstruje konceptem VisionS, který je ukazuje podobu chystaného velkého SUV. Superb z něho hybridní systém převezme. „Koncept je vybaven plug-in (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky - pozn. red.) hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu,“ uvádí automobilka. Vice o konceptu VisionS čtěte zde

Volkswagen pod proudem

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů, uvedl generální ředitel Matthias Müller u příležitosti ženevského autosalonu. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil Müller.

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.