Nová Škoda Superb | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

První hybridní škoda bude v roce 2019. Superb 4x4 na benzin a elektřinu

  • 15
Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu v Ženevě to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

„Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier. Podle něj zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Elektromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Hybridní pohon Škoda v Ženevě demonstruje konceptem VisionS, který je ukazuje podobu chystaného velkého SUV. Superb z něho hybridní systém převezme. „Koncept je vybaven plug-in (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky - pozn. red.) hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu,“ uvádí automobilka. Vice o konceptu VisionS čtěte zde

Volkswagen pod proudem

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů, uvedl generální ředitel Matthias Müller u příležitosti ženevského autosalonu. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Matthias Müller

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil Müller.

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

,

Elektromobil