Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Superb, jak ji neznáte

  16:47aktualizováno  16:47
Zní to jako pohádka s dobrou pointou. Dva studenti zlínské katedry designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, oboru design výrobků a dopravních prostředků Petr Novák a Ondřej Václavík se rozhodnou, že navrhnou pro mladoboleslavskou Škodovku auto.

Škoda ENVE | foto: Škoda Auto

Sednou, napíšou dopis, a automobilka kupodivu souhlasí. Věnuje jim novou Škodu Superb a popřeje hodně štěstí.

Výsledek nejprve ukázali v pražském Národním technickém muzeu. A chystají se s ním na výstavu Designblok.

Superba připomíná Škoda Enve jen z boku. Zcela jiná je příď i záď vozu. Naproti tomu interiér zůstal beze změny.

"Když jsme přemýšleli, které auto od Škody bychom rádi změnili, oba jsme se shodli na superbu. Přesto, že jej považujeme za proporčně nejzdařilejší škodovku,“ říká Petr Novák.

Důvodem byl podle autorů fakt, že superb se jako vlajková loď značky od menší octavie svým designem příliš neliší.

"Běžný motorista obě auta zaměňuje. Chtěli jsme, aby náš vůz byl rozpoznatelný už na dálku, a to třeba i za deště nebo v noci," uvádí Ondřej Václavík.

Aby toho dosáhli, neváhali oba autoři zhotovit podsvícené přední logo z mléčného plastu. Škodovácký šíp tak svítí do tmy a nikdo jej nepřehlédne. Design loga je zjednodušený tak, aby bylo dobře čitelné i na větší vzdálenost. "Tvarově složitější logo by při rozsvícení neobstálo," míní Petr Novák.

ENVE

Název Škoda ENVE vznikl fonetickým přepisem počátečních písmen New Vision.

Zajímavostí vozu jsou i koncová světla z LED diod a registrační značky zasazené pod sklem. 

"Takové řešení je tvarově čistší, aerodynamicky příznivější a otevítá nové možnosti v označování automobilů. Například displeji, čárovými kódy nebo čipy,“ vysvětluje Petr Novák.

Oběma autorům je už dnes jasné, že Škoda jejich nového superba vyrábět nebude. Škoda ENVE se tak stane pozoruhodnou ročníkovou prací, za kterou dostanou od svých pedagogů známku. 

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.