Škoda ENVE

Škoda ENVE | foto: Škoda Auto

Škoda Superb, jak ji neznáte

  • 145
Zní to jako pohádka s dobrou pointou. Dva studenti zlínské katedry designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, oboru design výrobků a dopravních prostředků Petr Novák a Ondřej Václavík se rozhodnou, že navrhnou pro mladoboleslavskou Škodovku auto.

Sednou, napíšou dopis, a automobilka kupodivu souhlasí. Věnuje jim novou Škodu Superb a popřeje hodně štěstí.

Výsledek nejprve ukázali v pražském Národním technickém muzeu. A chystají se s ním na výstavu Designblok.

Superba připomíná Škoda Enve jen z boku. Zcela jiná je příď i záď vozu. Naproti tomu interiér zůstal beze změny.

"Když jsme přemýšleli, které auto od Škody bychom rádi změnili, oba jsme se shodli na superbu. Přesto, že jej považujeme za proporčně nejzdařilejší škodovku,“ říká Petr Novák.

Důvodem byl podle autorů fakt, že superb se jako vlajková loď značky od menší octavie svým designem příliš neliší.

"Běžný motorista obě auta zaměňuje. Chtěli jsme, aby náš vůz byl rozpoznatelný už na dálku, a to třeba i za deště nebo v noci," uvádí Ondřej Václavík.

Aby toho dosáhli, neváhali oba autoři zhotovit podsvícené přední logo z mléčného plastu. Škodovácký šíp tak svítí do tmy a nikdo jej nepřehlédne. Design loga je zjednodušený tak, aby bylo dobře čitelné i na větší vzdálenost. "Tvarově složitější logo by při rozsvícení neobstálo," míní Petr Novák.

ENVE

Název Škoda ENVE vznikl fonetickým přepisem počátečních písmen New Vision.

Zajímavostí vozu jsou i koncová světla z LED diod a registrační značky zasazené pod sklem. 

"Takové řešení je tvarově čistší, aerodynamicky příznivější a otevítá nové možnosti v označování automobilů. Například displeji, čárovými kódy nebo čipy,“ vysvětluje Petr Novák.

Oběma autorům je už dnes jasné, že Škoda jejich nového superba vyrábět nebude. Škoda ENVE se tak stane pozoruhodnou ročníkovou prací, za kterou dostanou od svých pedagogů známku.