Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

  11:56aktualizováno  11:56
O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Automagazín AutoGuide zjistil, že si Škoda u amerického patentového úřadu (United States Patent and Trademark Office - USPTO) zaregistrovala jména Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti. To by mělo potvrzovat, že se Škoda chystá na vstup na severoamerické trhy.

Může se hodit

skoda

Vyberte si nový vůz z nabídky na Automodul.cz

Pro vstup na nový velký trh s odlišnými požadavky zákazníků má teď Škoda ideální podmínky. Koncern Volkswagen, který Škodu vlastní, potřebuje v Americe napravit reputaci pokaženou aférou dieselgate. „Nová“ značka, kterou si Američané s emisní aférou nespojují a stojí za ní úspěchy na světových trzích a v Číně, by mohla mít šanci.

Podle uznávaného evropského odborníka na automobilový průmysl Ferdinanda Dudenhoeffera z univerzity Duisburg-Essen má Škoda dobrou reputaci a byla by srovnatelná s dalšími masovými značkami na americkém trhu jako jsou Toyota a Nissan. „VW to má v USA zabalit,“ řekl letos v lednu otevřeně Dudenhoffer. Zastoupit by ho podle něj měla právě Škoda (čtěte více).

Navíc mladoboleslavská značka letos představí nový model Kodiaq, který odpovídá požadavkům zákazníků v severní Americe. Bude to velkoformátové sedmimístné SUV.

Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS

Že Škoda o severní Americe uvažuje, naznačil pro Českou televizi Bernhard Maier. „V rámci desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl. Nová strategie značky má totiž stavět na vozech kategorie SUV. A právě nový model Kodiaq by měl Škodě přilákat nové zákazníky. „Ty ale bude automobilka zřejmě poprvé hledat i na druhé straně Atlantiku. Kromě Spojených států a Kanady myslí šéf Škody Auto Bernhard Maier i na Střední a Jižní Ameriku,“ uvádí ČT24.

Zaměření na americké trhy možná naznačuje i kampaň, kterou Škoda před uvedením kodiaqa rozjela. Jméno modelu totiž odkazuje na město na ostrově Kodiak u pobřeží Aljašky. K zahájení kampaně předcházející uvedení nového modelu se město Kodiak na jeden den přejmenovalo na Kodiaq. V rámci celosvětové marketingové kampaně na auto pojmenované po ostrově, městě i medvědovi tak byly za pomoci místních obyvatel 6. května ve městě vyměněny nebo přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se „k“ změnilo na „q“.

Fotogalerie

Škoda v USA díky zázemí Volkswagenu už dlouho testuje své prototypy v extrémních podmínkách. Při testovacích jízdách se zamaskovaným prototypem Škody Superb v arizonském Údolí smrti v listopadu 2007 představitelé automobilky redaktorovi MF DNES v neformálních rozhovorech poměrně otevřeně naznačovali, že právě největší model značky by měl být vstupenkou na severoamerické trhy. Superb tehdy dostal širokou škálu benzinových motorů, které jsou pro americký trh stěžejní. Z naznačovaných plánů nakonec sešlo.

Škody nejsou v severní Americe úplně neznámé, pokud se za Atlantik vydají, bude to návrat po nějakých třiceti letech. Poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby udržuje povědomí o české značce v severní Americe jen pár nadšenců.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Renault Master 100dci/2.5...
Renault Master 100dci/2.5...

r.v. 2011, naj. 156 000 km, diesel
168 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.