Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Superb má 5 bezpečných hvězdiček i po zpřísnění hodnocení crash testů

aktualizováno 
Nový superb absolvoval nárazové testy Euro NCAP ještě v roce 2008, kdy se výsledky počítaly podle staré metodiky. Tehdy získal plný počet pěti hvězd. Nezávislá organizace, která má zálibu v rozbíjení aut, před nedávnem výsledky přepočítala podle nových kritérií a největší škodovka si své hvězdy ponechala.

Crash test nové Škody Superb | foto: EuroNCAP

Od letošního roku se počítají výsledky nárazových testů podle nové metodiky. Automobily mimo jiné obdrží procentuální hodnocení v každé ze čtyř kategorií a místo tří sad hvězdiček za jednotlivé disciplíny dostává auto jediné hvězdičkové hodnocení.

Donedávna byly kategorie tři a udělovaly se pouze body. Podle jejich počtu pak mohlo auto dosáhnout až na pět hvězdiček. Hvězdy jako vyjádření celkového skóre v nové metodice zůstávají, ale získat je je těžší.

Škoda Superb to dokázala. I po přepočítání výsledků z nárazového testu provedeného v loňském roce dosáhla na pět hvězdiček. V oblasti ochrany posádky získal automobil hodnocení 90 %, u ochrany dětí je skóre 81 %, za ochranu chodců dostal superb 50% hodnocení a za bezpečnostní pomůcky 71%. Což v konečném počítání na maximální hodnocení stačilo.

Podle staré metodiky získal superb za ochranu posádky 35 bodů, za ochranu dětí 40 bodů a za ochranu chodců 18 bodů. Podle nové metodiky dostal superb za ochranu posádky 2,3 bodu, a to se nově sleduje ochrana krku při nárazu zezadu. Tady superb asi nejvíce ztratil, protože dosáhl pouze na průměrné hodnocení. Ochrana krční páteře posádky je v tomto případě označena jako mezní.

Za ochranu dětí získal mladoboleslavský sedan 35,6 bodu, za ochranu chodců si vysloužil 18 bodů. Tady se totiž metodika neměnila.

V nové kategorii bezpečnostních systémů se rozdělují body za to, zda má auto omezovač rychlosti, stabilizační systém a přípomínače zapnutých bezpečnostních pásů.

První vymoženost vlajková loď Škodovky nemá, ESP je standard pro všechny modely a nechybí ani připomínače. Jen nejsou tak horlivé jako v jiných vozech, a tak za ně superb získal dva body ze tří možných.

Crash testem prošel superb s motorem 2.0 TDI ve výbavě Ambition. V ní byl mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Dále měl stabilizační systém ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly vpředu a připomínač nezapnutých bezpečnostní pásů rovněž pro přední sedadla.

Nová metodika Euro NCAP je přísnější nejen díky zavedení nové kategorie. V kategorii ochrany posádky byly zpřísněny limity pro získávání bodů a zavedeno hodnocení ochrany krční páteře.

Pro pětihvězdičkové hodnocení musí vůz nově získat vážený průměr minimálně 70 % hodnocení v jednotlivých kategoriích, přitom ale nesmí klesnout pod určitou hodnotu. U ochrany posádky je to 75 %, ochrany dětí 70 %, u ochrany chodců pod 25 % a za asistenční systém musí vůz dostat minimálně 60 % bodů. Váhy jednotlivých kategorií jsou 50, 20, 20 a 10 % (posádka, děti, chodci, asistenční systémy).

Metodika Euro NCAP se bude nadále zpřísňovat a váha všech kategorií se do roku 2012 vyrovná. V roce 2012 tak superb definitivně o pět hvězd přijde a zůstane mu pouze čtyřhvězdičkové hodnocení. Tedy samozřejmě pokud jej výrobce nevylepší a nepošle na opakované zkoušky.

crashtest Škody superb 2009

Výsledky přepočítané podle nových regulí detailně ZDE







Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.