Škodovácké odbory opět varují před stěhováním výroby Superbu do Německa

  13:10aktualizováno  13:10
Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do jiného výrobního závodu koncernu Volkswagen. Jsou také proti případným pokusům o zavedení pracovní soboty v Mladé Boleslavi.

Škoda Superb Black Crystal | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

„Výroby modelu Superb se v žádném případě nevzdáme! Je to vlajková loď naší značky, naše DNA, od samého počátku námi vypiplaný produkt, který tvoří podstatnou část zisku automobilky a tedy i podstatnou část bonusu pro naše zaměstnance,“ uvedli odboráři v týdeníku Škodovácký odborář.

Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400 000 vozů. Bude to řešit hledáním možností v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW. Krajní variantou je výstavba nového závodu. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku, řekl na pařížském autosalonu předseda představenstva Bernhard Maier (Více čtěte zde).

Škodovácké odbory KOVO MB opakovaně upozorňují na hrozbu stěhování výroby modelu Superb do Německa. A už přijaly protestní rezoluci proti tomu, aby se nástupce Superbu přesunul do německého závodu v Emdenu.

Maier podle odborářského magazínu potvrdil, že v poslední době se vedla diskuse o převedení výroby Superbu do německého Emdenu s tím, že pokud by toto rozhodnutí padlo, týkalo by se nástupce současného modelu.

„Právě tlak na převedení výroby následníka Superbu vyvinuli i členové vedení Volkswagenu na předsedu Podnikové rady Jaroslava Povšíka na jednání koncem srpna. Předseda Povšík to zcela odmítl a naopak předsedovi představenstva Volkswagen Herbertovi Diessovi předal dokument s jasnými argumenty proti tomuto rozhodnutí,“ píše Škodovácký odborář. (podrobnosti k tématu čtěte tady).

Zavedení 18směnného systému, tedy pracovní soboty v Mladé Boleslavi, odboráři dlouhodobě odmítají. „18směnný systém je tady za těchto podmínek neproveditelný,“ řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

Závod na to podle něj v žádném případě není připravený, a to jak z hlediska logistiky, kapacit areálu, dopravní obslužnosti, kapacitou dodavatelů, tak ani z důvodu stavu města Mladá Boleslav. Historicky je prostě závod koncipován na podstatně nižší kapacitu. 

Pro zvýšení výrobní kapacity se například už nyní vozí tisíce karoserií pro nové Fabie k nalakování do německého závodu Volkswagen v Osnabrücku a ve stejné lokalitě se bude montovat i 45 000 vozů Karoq.

Ten se od letoška vyrábí i v Mladé Boleslavi. „Diskutovat se zřejmě bude o budoucnosti výroby modelu Seat Toledo, která zatím pokračuje v Mladé Boleslavi,“ píše Škodovácký odborář.

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40 557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Autoři: ,


Nejčtenější

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

Autofotka týdne: Placatý speciál připomíná stříbrné šípy od Mercedesu

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

Tato futuristická placka vzpomíná na slavné "stříbrné šípy", meziválečné závodní speciály. Ale Mercedes-Benz Vision EQ...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...



Najdete na iDNES.cz