- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odboráři by si měli uvědomit, že pokud budou neustále šroubovat platy zaměstnanců nahoru, tak časem zaniknou jak závody v ČR, tak i pracovní místa (a ty odborářská místa taky)
1.Rozložit výrobu do jednotlivých kapacit je věcí optimálního programování a plus dalších faktorů, jako jsou čekací doby na určitou značku, etc. Tzn. , že i při ztrátě výroby superbu, i česká decřiná společnst Škoda bude mít paradoxně ziskově co nejlépe namixovanou výrobu. Totiž žádný majitel si nezabije slepici, která snáší zlaté vejce. Není všechno proti všemu, to jen my tak někdy uvažujeme.
2- VW a další firmy holdingu neřídí odbory, ale představenstvo a DR, a optimalizaci výroby mají v plné kompetenci, nikdo jiný do toho nemůže mluvit.
Samozrejme by mel majitel prevest vyrobu tam kam se mu to hodi. Vyderacske odbory, ktere vyhecovavaji daleko nejlepe placene delniky v CR (kteri by vetsinou, bez VW vyskoleni, meli odbornost zadnou) potrebuji zavazne vychovne placnuti pres prsty.
Těžko by ty lenochy zaměstnal někdo jiny'.
Nějak nechápu proč ziskovost Škody vyvolává napětí v koncernu. Namísto aby byli soukmenovci rádi že někdo vydělává na jejich skandály!
Jak dlouho jste ochotný čekat na auto u prodejce, v případě pořadníku při nedostatku hotových prodejných vozidel. Budete spokojený s dobou půl roku nebo tři až pět let. Výrobní kapacity uspěšných a prodejných modelů nejdou navyšovat. Pracovní takt na výrobních linkách Škody, jsou na maximu, problémy nemá sama škodovka ale jeji subdodavatelé dílů a součástek. A tento problém se přesunem kamkoli nevyřeší Takže tento problém těžko vyřeší i Německo se svými pracovními rezervami v podobě migrantů
v čase 0:35 tomu robůtkovi ten šroubek nějak upadl nebo co...
Je takove trochu blbe, ze skodovka potrebuje navysit vyrobu, a odbory zasadne odmitaji jak smeny navic, tak castecny "outsourcing" vyroby....
V takových firmách to funguje tak, že se na základě interních soutěží a analýz se vyrábí tam, kde z toho má celek největší profit. Pokud si vedení VW AG spočítá, že se mu Superb vyplatí vyrábět v Emdenu, bude se vyrábět v Emdenu a neudělá s tím nikdo nic, ani vedení ŠA, ani odbory.
Pro firmu jsou interní soutěže výhoda, protože to tlačí jednotlivé závody k vyšší efektivitě a nenechá je to usnout na vavřínech a těží z toho celý koncern.
Interní soutěže? Jako mezi jednotlvými závody? Které mají minimalizovat náklady a maximalizovat profit? Hm... Tak určitě. Spíš ty analýzy centrály.. A pak taky záleží jaké rasy je zpracovatel analýzy, emh jakou váhu dá různým kritériím.
Z vlastní dvacetileté zkušenosti vím, že stejná věc od čecha musí být o min. 15% levnější, aby vůbec germán začal uvažovat, že by to nechal lokaje dělat. Teprve tak při 25% dolů ochotně překročí svoje národovectví a pustí zakázku.
Tak Superb s nálepkou "Made in Germany" by se podle mě prodával skvěle. A ještě by se mohlo říkat, že Češi dávají Němcům práci :)
Prodával by se úplně stejně, protože značka "Made in Czech republic" má velmi dobrou pověst, v automotive zvlášť.
Držím škodovákům palec. Za tutéž práci stejné peníze v rámci koncernu stejné, ať již v Německu, nebo v Čechách. A česká auta vyrábět přednostně doma, jinak to bude připomínat vídeňský řízek vyrobený v Honolulu australským kuchařem
Nemáte v čem, v tomhle není vítěz, nikdo jim práci nebere Každopádně mzda se řídí lokálním trhem práce a ne tím kdo je zaměstnavatel, ono by se Českým dělníkům už asi méně líbilo kdyby dostali i německé životní náklady