Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda řeší, co dál s modely RS. Třísetkoňový Superb RS má šanci

aktualizováno 
Skončí označení RS u značky Škoda definitivně, nebo se naopak dočkáme i Superbu RS či dokonce Kodiaqu RS? O tom se prý v současné době v české automobilce intenzivně diskutuje.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda Auto

Dlouhou dobu tvořily sportovněji laděné verze RS pevnou součást nabídky mladoboleslavské automobilky a odkazovaly na její více než stoletou tradici a úspěchy v motoristickém sportu. Po léta byly součástí nabídky modelových řad Fabia a Octavia. V aktuální generaci Fabie ale tento derivát z nabídky zmizel a zůstaly jen „eresa“ liftbacku a kombíku octavie. Nyní se prý v automobilce o budoucnosti loga RS bouřlivě diskutuje. Možný je jak konec sportovních škodovek, tak naopak rozšíření do dalších modelových řad.

Podle některých spekulací v zahraničních médiích se nový šéf Bernhard Maier snaží zjistit, zda mají modely RS v nabídce zůstat a jsou dostatečně ziskové, aby se vyplatily náklady na jejich vývoj. Škodovce se totiž extrémně dobře prodávají nejdražší, nejvíc vybavené verze Laurin & Klement především v řadách octavia a superb. Právě v nich vidí řada lidí z vedení Škodovky další potenciál zisku. Zároveň sportovní modely nejdou úplně dohromady s celokoncernovou strategií uvádět v následujících letech především elektromobily a hybridy.

„Teoreticky nevidím žádné překážky pro různé deriváty našich modelů, ale všechno je otázka poptávky,“ citoval Bernharda Maiera britský Autocar.

Fotogalerie

Mluvčí Škoda Auto Jozef Baláž o budoucnosti RS nepochybuje a na dotaz MF DNES uvedl: „Octavia RS je velice úspěšný model a s podílem 13 % ze všech verzí Octavie prodaných v Evropě výrazně překračuje naše původní očekávání. I proto má varianta RS pevné místo v modelové paletě vozů Škody.“

Pokud zvítězí názor, že RS verze dávají škodovce smysl, pravděpodobně by se mohl na trhu objevit Superb RS. Pod kapotu by připadal v úvahu především motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 k) používaný v Golfu R.

Naopak nepravděpodobný je návrat loga RS do řady Fabia. Logické je, aby se tyto vrcholné varianty objevily jen u dražších modelů, kde jsou kupující ochotni si připlatit.

Člen představenstva Škody zodpovědný za vývoj Christian Strube by další RSa v nabídce značky viděl rád. „Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem. Proto nyní diskutujeme, jak vyrobit verzi RS Superbu a byl bych rád měl i Kodiaqa RS.“ Vývojáři za ně podle Strubeho bojují. Dodává ovšem, že velkou překážkou pro tyto modely, kterou musí brát v úvahu, jsou limity emisí. Auto Express už spekuluje, že by velká RSa mohla dorazit v letech 2018 nebo 2019.

Podle Maiera to není otázka vývoje, takové modely prý značka umí udělat, ale neprve musí zvážit obchodní stránku věci. Jeden ze zdrojů magazínu Auto Express to popsal jednoduše: „Lidé nám říkají: Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá. Ale my se jich ptáme: Koupíte si ji? Potenciál na výdělek je v této třídě velmi malý.”

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.