Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší škodovka všech dob: super superb umí stovku pod 4 sekundy

aktualizováno 
Německý úpravce Rothe Motorsport si vzal do parády sedan Škoda Superb a pořádně mu nafoukl svaly. Upravené auto jede přes 300 kilometrů za hodinu a ve sprintu porazí i renomované sporťáky. Úpravy ale zvýšily cenu auta na dvojnásobek.

Rothe Motorsport Škoda Superb | foto: http://www.motorvision.de

Rothe Motorsport se specializuje na úpravy aut s turbomotory, i proto si nechává říkat Turbomanufaktura. Většinou v jeho dílnách vznikají úpravy koncernových značek, tedy aut patřících pod křídla Volkswagenu.

Jedním z posledních úprav je přemotorovaná Škoda Superb. Za základ si u Rothe vzali sedan Superb s nejvýkonnějším šestiválcem 3,6 litru a výkonem 191 kW. Jenže tento motor se pro super superb nehodil, a tak úpravce použil menší šestiválec s objemem 3,2 litru z modelu Golf R32. Ale jeho 250 sériových koní by nic neřešilo, stejný výkon má i původní motor superbu.

Rothe Motorsport Škoda Superb

Doping dodala motoru turbo konverze, kterou je Rothe znám. Ze slušných 250 koní vzrostl výkon na víc než dvojnásobných 515 koní (379 kW). Razantně posílil i točivý moment z původního maxima 350 Nm na 600 Nm. To vše při nezměněné hmotnosti auta, což naznačuje, že ze svižné limuzíny se stal pořádný dravec.

Výrazné zvýšení výkonu si ale vynutilo i další změny na autě. Úpravou musela projít šestistupňová DSG převodovka, ta původní by asi tak velký nárůst točivého momentu nepřežila. Zcela nové jsou i brzdy, které si úpravce vypůjčil z Audi RS6. Kotouče mají vpředu průměr 390 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. Díky těmto brzdám zastaví upravený Superb ze stovky na 36 metrech.

Může se hodit

Chcete se i vy prohánět ve Škodě Superb? Kupte si ji na Automodul.cz/Škoda Superb.

Nový je i výfukový systém nebo kompletně upravený podvozek s komponenty Bilstein. Tečkou na konverzi jsou devatenáctipalcové ráfky Crono s pneumatikami Vredestein. Samotná úprava vyšla na zhruba 45 000 eur, původní superb v nejvyšší výbavě s šestiválcovým motorem stojí v Německu 37 000 eur. Výsledná cena za super superb je tak zhruba 82 000 eur, což jsou v přepočtu asi dva miliony korun.

Oproti jiným úpravcům se Rothe soustředil na práci pod kapotou a vnějšek auta nechal téměř na pokoji. Výrazné jsou jen ráfky kol s tenkou oranžovou linkou. Stejnou pak firma použila na některých partiích karoserie. Ale na první pohled rozhodně není poznat, že tento superb je jak z jiné planety.

Německý server Motorvision, který upravený superb testoval, zhodnotil povedenou úpravu podvozku i býčí sílu motoru. To vše v kombinaci s prostorným interiérem a velkým kufrem auta. I spotřeba těsně pod 15 litrů je u takto výkonného auta naprosto akceptovatelná.

Parametry jsou špičkové a superb od Rothe Motorsport se může měřit se supersporty od Porsche a dalších značek. Sprint na stovku za 3,8 sekundy umí až Porsche Turbo za 4 000 000 korun. Superb by ale svou koncepcí měl být porovnáván spíš se sedanem Panamera. A v jeho případě se upravenému superbu výkonově vyrovná až nejlepší model Turbo S za 4,5 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.