Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší škodovka všech dob: super superb umí stovku pod 4 sekundy

aktualizováno 
Německý úpravce Rothe Motorsport si vzal do parády sedan Škoda Superb a pořádně mu nafoukl svaly. Upravené auto jede přes 300 kilometrů za hodinu a ve sprintu porazí i renomované sporťáky. Úpravy ale zvýšily cenu auta na dvojnásobek.

Rothe Motorsport Škoda Superb | foto: http://www.motorvision.de

Rothe Motorsport se specializuje na úpravy aut s turbomotory, i proto si nechává říkat Turbomanufaktura. Většinou v jeho dílnách vznikají úpravy koncernových značek, tedy aut patřících pod křídla Volkswagenu.

Jedním z posledních úprav je přemotorovaná Škoda Superb. Za základ si u Rothe vzali sedan Superb s nejvýkonnějším šestiválcem 3,6 litru a výkonem 191 kW. Jenže tento motor se pro super superb nehodil, a tak úpravce použil menší šestiválec s objemem 3,2 litru z modelu Golf R32. Ale jeho 250 sériových koní by nic neřešilo, stejný výkon má i původní motor superbu.

Rothe Motorsport Škoda Superb

Doping dodala motoru turbo konverze, kterou je Rothe znám. Ze slušných 250 koní vzrostl výkon na víc než dvojnásobných 515 koní (379 kW). Razantně posílil i točivý moment z původního maxima 350 Nm na 600 Nm. To vše při nezměněné hmotnosti auta, což naznačuje, že ze svižné limuzíny se stal pořádný dravec.

Výrazné zvýšení výkonu si ale vynutilo i další změny na autě. Úpravou musela projít šestistupňová DSG převodovka, ta původní by asi tak velký nárůst točivého momentu nepřežila. Zcela nové jsou i brzdy, které si úpravce vypůjčil z Audi RS6. Kotouče mají vpředu průměr 390 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. Díky těmto brzdám zastaví upravený Superb ze stovky na 36 metrech.

Může se hodit

Chcete se i vy prohánět ve Škodě Superb? Kupte si ji na Automodul.cz/Škoda Superb.

Nový je i výfukový systém nebo kompletně upravený podvozek s komponenty Bilstein. Tečkou na konverzi jsou devatenáctipalcové ráfky Crono s pneumatikami Vredestein. Samotná úprava vyšla na zhruba 45 000 eur, původní superb v nejvyšší výbavě s šestiválcovým motorem stojí v Německu 37 000 eur. Výsledná cena za super superb je tak zhruba 82 000 eur, což jsou v přepočtu asi dva miliony korun.

Oproti jiným úpravcům se Rothe soustředil na práci pod kapotou a vnějšek auta nechal téměř na pokoji. Výrazné jsou jen ráfky kol s tenkou oranžovou linkou. Stejnou pak firma použila na některých partiích karoserie. Ale na první pohled rozhodně není poznat, že tento superb je jak z jiné planety.

Německý server Motorvision, který upravený superb testoval, zhodnotil povedenou úpravu podvozku i býčí sílu motoru. To vše v kombinaci s prostorným interiérem a velkým kufrem auta. I spotřeba těsně pod 15 litrů je u takto výkonného auta naprosto akceptovatelná.

Parametry jsou špičkové a superb od Rothe Motorsport se může měřit se supersporty od Porsche a dalších značek. Sprint na stovku za 3,8 sekundy umí až Porsche Turbo za 4 000 000 korun. Superb by ale svou koncepcí měl být porovnáván spíš se sedanem Panamera. A v jeho případě se upravenému superbu výkonově vyrovná až nejlepší model Turbo S za 4,5 milionu korun.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz