Rothe Motorsport Škoda Superb

Rothe Motorsport Škoda Superb | foto: http://www.motorvision.de

Nejrychlejší škodovka všech dob: super superb umí stovku pod 4 sekundy

  • 286
Německý úpravce Rothe Motorsport si vzal do parády sedan Škoda Superb a pořádně mu nafoukl svaly. Upravené auto jede přes 300 kilometrů za hodinu a ve sprintu porazí i renomované sporťáky. Úpravy ale zvýšily cenu auta na dvojnásobek.

Rothe Motorsport se specializuje na úpravy aut s turbomotory, i proto si nechává říkat Turbomanufaktura. Většinou v jeho dílnách vznikají úpravy koncernových značek, tedy aut patřících pod křídla Volkswagenu.

Jedním z posledních úprav je přemotorovaná Škoda Superb. Za základ si u Rothe vzali sedan Superb s nejvýkonnějším šestiválcem 3,6 litru a výkonem 191 kW. Jenže tento motor se pro super superb nehodil, a tak úpravce použil menší šestiválec s objemem 3,2 litru z modelu Golf R32. Ale jeho 250 sériových koní by nic neřešilo, stejný výkon má i původní motor superbu.

Rothe Motorsport Škoda Superb

Doping dodala motoru turbo konverze, kterou je Rothe znám. Ze slušných 250 koní vzrostl výkon na víc než dvojnásobných 515 koní (379 kW). Razantně posílil i točivý moment z původního maxima 350 Nm na 600 Nm. To vše při nezměněné hmotnosti auta, což naznačuje, že ze svižné limuzíny se stal pořádný dravec.

Výrazné zvýšení výkonu si ale vynutilo i další změny na autě. Úpravou musela projít šestistupňová DSG převodovka, ta původní by asi tak velký nárůst točivého momentu nepřežila. Zcela nové jsou i brzdy, které si úpravce vypůjčil z Audi RS6. Kotouče mají vpředu průměr 390 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. Díky těmto brzdám zastaví upravený Superb ze stovky na 36 metrech.

Nový je i výfukový systém nebo kompletně upravený podvozek s komponenty Bilstein. Tečkou na konverzi jsou devatenáctipalcové ráfky Crono s pneumatikami Vredestein. Samotná úprava vyšla na zhruba 45 000 eur, původní superb v nejvyšší výbavě s šestiválcovým motorem stojí v Německu 37 000 eur. Výsledná cena za super superb je tak zhruba 82 000 eur, což jsou v přepočtu asi dva miliony korun.

Oproti jiným úpravcům se Rothe soustředil na práci pod kapotou a vnějšek auta nechal téměř na pokoji. Výrazné jsou jen ráfky kol s tenkou oranžovou linkou. Stejnou pak firma použila na některých partiích karoserie. Ale na první pohled rozhodně není poznat, že tento superb je jak z jiné planety.

Německý server Motorvision, který upravený superb testoval, zhodnotil povedenou úpravu podvozku i býčí sílu motoru. To vše v kombinaci s prostorným interiérem a velkým kufrem auta. I spotřeba těsně pod 15 litrů je u takto výkonného auta naprosto akceptovatelná.

Parametry jsou špičkové a superb od Rothe Motorsport se může měřit se supersporty od Porsche a dalších značek. Sprint na stovku za 3,8 sekundy umí až Porsche Turbo za 4 000 000 korun. Superb by ale svou koncepcí měl být porovnáván spíš se sedanem Panamera. A v jeho případě se upravenému superbu výkonově vyrovná až nejlepší model Turbo S za 4,5 milionu korun.