Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Supersport: světový unikát koupený na inzerát

aktualizováno 
Světový unikát - automobil Škoda Supersport z roku 1949 - je chloubou třiašedesátiletého Plzeňana Pavla Přibáně. Ten byl v roce 1972 u zrodu Klubu automobilových veteránů v Plzni. Jeho poválečná Škodovka stále frčí a její cena utěšeně roste.

Škoda Supersport z roku 1949 | foto: Daniel BeranMF DNES

Když v onom roce Pavel Přibáň koupil za deset tisíc korun poválečný závodní automobil Škoda Supersport, tak se ostatní majitelé veteránů divili, proč si vybral právě tento vůz.

Za stejné peníze se dala tehdy udělat lepší investice. Dnes je hodnota vozu více než stonásobná. Během následujících let v něm majitel najezdil více než deset tisíc kilometrů, a to jak na běžných silnicích, tak na závodním okruhu.

Škodu Supersport koupil na inzerát v časopise Svět motorů. Původně patřila automobilovému jezdci Antonínu Komárovi, který se v něm v roce 1951 na závodním okruhu v Ostravě zabil.

"Vůz nebyl zásadně poničený a od Komárovy tragické smrti nebyl využívaný. Když jsem ho koupil od jeho vzdálených příbuzných z Hodonína, nemusel jsem nic opravovat,“ vypráví Pavel Přibáň.

Nebylo to však jeho první historické auto. Už v roce 1965 si po návratu z vojny koupil veterána. "Byl to vůz Škoda Laurin a Klement 110, který jsem používal na běžné ježdění,“ říká sběratel.

V roce 1972 s ním jel po Plzni a potkal tehdejšího kamaráda, který měl automobil podobného data výroby.
"Právě tehdy nás napadlo založit klub veteránů,“ vypráví Pavel Přibáň, který dnes vlastní jedenáct historických aut a dvě motorky.

V roce 1988 se poprvé postavil na start mistrovství Evropy historických automobilů v Mostě a vyhrál. Po roce 1989, kdy se otevřely hranice, nashromáždil na tři desítky věnců a pohárů pro vítěze závodů mistrovství Evropy.

Pavel Přibáň měl to štěstí, že s ním jeho zálibu sdílela celý život i manželka, která se nebála veterány řídit. "Opravy jsem ale vždycky dělal radši sám,“ říká s úsměvem.

Škoda Supersport

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.