Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takhle se budou prodávat octavie. Podívejte se na novou škodovkárnu

  15:32aktualizováno  15:32
Velký model nové podoby prodejny škodovek je na ženevské expozici mladoboleslavské automobilky schovaný u recepce v zázemí stánku. Nový design dealerství má být vzdušnější a výraznější.

Nový vzhled dealerství Škodovek | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obchodníky se škodovkami čekají velké změny, na stávajících showroomech budou brzy měnit loga za nová, která Škodovka v Ženevě na autosalonu premiérově představila. Nové logo během jediného dne nahradilo starý znak hned v úterý 1. března v celém závodě v Mladé Boleslavi. Přeznačkování v závodech ve Vrchlabí a Kvasiny proběhlo ve středu.

Kromě toho automobilka také připravila nový vzhled dealerství, nové prodejny budou vypadat právě takto:

Nový vzhled obchodů

 Důležitým prvkem vzhledu nových škodovkáren má být zvýraznění prodejních míst za dne i v noci.

Pět barev

Zatímco dosavadní barevný systém zahrnoval barevné spektrum zhruba 400 barev, nově zná Škodovka pět odstínů: speciální zelenou, bílou a černou jako hlavní a dvě doplňkové (světle a tmavě šedou).

Nové logo Škoda Auto.

Vše o novém logu čtěte ZDE

Škodovka v nich bude vyžadovat kvalitnější materiály a hlavně víc prostoru pro prezentaci jednotlivých modelů.

"Prodejní zastoupení je hlavním místem setkání zákazníka se značkou a zde dochází k přímému kontaktu s ní," vysvětluje člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. "Abychom tento silný komunikační účinek ještě posílili, budou naše provozovny v příštích letech uspořádány ještě volněji než dosud."

Zástupci automobilky říkají, že se Škoda podrobila optické "omlazovací kúře", aby navenek působila jako ještě hodnotnější značka.

"Škoda se postupně mění a je to vidět. Náš nový design a svěží vystupování odráží naše plány do budoucna," říká Stackmann.

Novou image dala Škodovce hamburská agentura Syndicate Brand & Corporate Design AG. Kromě loga se měnily i odstíny firemních barev a písmo.

Dealerství Škody v Šanghaji

Původní podoba dealerství škodovek. Toto stojí v Šanghaji

S novým vizuálním designem značky dělala Škoda před autosalonem velké tajnosti. Ještě před představením v Ženevě ukázala dealerům, jak budou jejich obchody vypadat, na monstrózní konferenci v pražské O2 Aréně začátkem února. Model dealerství v životní velikosti pak prezentovali v jedné z hal u pražského ruzyňského letiště.

Mohlo by vás zajímat

Uvažujete o koupi Octavie? Velký výběr aut na Automodul.cz.

Levné to nebude

Změnu vzhledu čas od času prodělá každá značka. Logo upravoval před nedávnem třeba Peugeot a celou změnou grafiky, prodejen a všeho dalšího odstartoval předloni Citroën. Změna "korporátního designu" stojí obrovské peníze, musíte změnit všechno, od přetištění vizitek po změnu montérek dělníků. Změna vzhledu naštěstí nepřichází jako Velký třesk, je postupná, stávající dealerství se nemění, stálo by to přece jen neúměrně vysoké náklady.

V novém designu se postaví nové nebo renovované prodejny. Vizuální jazyk má svůj manuál, u automobilek jde často do takových podrobností, že specifikuje nejen vzhled interiérů, ale někdy i dodavatele materiálů a třeba i poliček. "Český řemeslník by to možná zvládl stejně dobře a laciněji, manuál ale velí objednávat v Paříži od designéra určeného automobilkou," říkají s nadsázkou dealeři.

Když před lety otevírali prodejnu Aston Martinů v Praze, měli přesně nařízeno, jaký druh italského mramoru musí nakoupit na podlahu. Předepsaný byl dodavatel materiálu i firma, která ho musí položit...

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Volkswagen stahuje 700 000 Tiguanů a Touranů, mohou totiž začít hořet

Volkswagen Tiguan

Německá automobilka Volkswagen celosvětově stahuje k opravě na 700 000 vozů současné generace modelů Tiguan a Touran...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz