Takhle se budou prodávat octavie. Podívejte se na novou škodovkárnu

  15:32aktualizováno  15:32
Velký model nové podoby prodejny škodovek je na ženevské expozici mladoboleslavské automobilky schovaný u recepce v zázemí stánku. Nový design dealerství má být vzdušnější a výraznější.

Nový vzhled dealerství Škodovek | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Obchodníky se škodovkami čekají velké změny, na stávajících showroomech budou brzy měnit loga za nová, která Škodovka v Ženevě na autosalonu premiérově představila. Nové logo během jediného dne nahradilo starý znak hned v úterý 1. března v celém závodě v Mladé Boleslavi. Přeznačkování v závodech ve Vrchlabí a Kvasiny proběhlo ve středu.

Kromě toho automobilka také připravila nový vzhled dealerství, nové prodejny budou vypadat právě takto:

Nový vzhled obchodů

 Důležitým prvkem vzhledu nových škodovkáren má být zvýraznění prodejních míst za dne i v noci.

Pět barev

Zatímco dosavadní barevný systém zahrnoval barevné spektrum zhruba 400 barev, nově zná Škodovka pět odstínů: speciální zelenou, bílou a černou jako hlavní a dvě doplňkové (světle a tmavě šedou).

Nové logo Škoda Auto.

Vše o novém logu čtěte ZDE

Škodovka v nich bude vyžadovat kvalitnější materiály a hlavně víc prostoru pro prezentaci jednotlivých modelů.

"Prodejní zastoupení je hlavním místem setkání zákazníka se značkou a zde dochází k přímému kontaktu s ní," vysvětluje člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. "Abychom tento silný komunikační účinek ještě posílili, budou naše provozovny v příštích letech uspořádány ještě volněji než dosud."

Zástupci automobilky říkají, že se Škoda podrobila optické "omlazovací kúře", aby navenek působila jako ještě hodnotnější značka.

"Škoda se postupně mění a je to vidět. Náš nový design a svěží vystupování odráží naše plány do budoucna," říká Stackmann.

Novou image dala Škodovce hamburská agentura Syndicate Brand & Corporate Design AG. Kromě loga se měnily i odstíny firemních barev a písmo.

Dealerství Škody v Šanghaji

Původní podoba dealerství škodovek. Toto stojí v Šanghaji

S novým vizuálním designem značky dělala Škoda před autosalonem velké tajnosti. Ještě před představením v Ženevě ukázala dealerům, jak budou jejich obchody vypadat, na monstrózní konferenci v pražské O2 Aréně začátkem února. Model dealerství v životní velikosti pak prezentovali v jedné z hal u pražského ruzyňského letiště.

Mohlo by vás zajímat

Uvažujete o koupi Octavie? Velký výběr aut na Automodul.cz.

Levné to nebude

Změnu vzhledu čas od času prodělá každá značka. Logo upravoval před nedávnem třeba Peugeot a celou změnou grafiky, prodejen a všeho dalšího odstartoval předloni Citroën. Změna "korporátního designu" stojí obrovské peníze, musíte změnit všechno, od přetištění vizitek po změnu montérek dělníků. Změna vzhledu naštěstí nepřichází jako Velký třesk, je postupná, stávající dealerství se nemění, stálo by to přece jen neúměrně vysoké náklady.

V novém designu se postaví nové nebo renovované prodejny. Vizuální jazyk má svůj manuál, u automobilek jde často do takových podrobností, že specifikuje nejen vzhled interiérů, ale někdy i dodavatele materiálů a třeba i poliček. "Český řemeslník by to možná zvládl stejně dobře a laciněji, manuál ale velí objednávat v Paříži od designéra určeného automobilkou," říkají s nadsázkou dealeři.

Když před lety otevírali prodejnu Aston Martinů v Praze, měli přesně nařízeno, jaký druh italského mramoru musí nakoupit na podlahu. Předepsaný byl dodavatel materiálu i firma, která ho musí položit...

Autor:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Další z rubriky

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v...

Toyota RAV4 přijíždí do Evropy v novém, zatím jen jako hybrid

Toyota RAV4

K pětadvacátým narozeninám modelu RAV4 si Toyota nadělí již pátou generaci. Ta je od pohledu hranatější, ale také...



Najdete na iDNES.cz