Nový vzhled dealerství Škodovek

Nový vzhled dealerství Škodovek | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Takhle se budou prodávat octavie. Podívejte se na novou škodovkárnu

  • 119
Velký model nové podoby prodejny škodovek je na ženevské expozici mladoboleslavské automobilky schovaný u recepce v zázemí stánku. Nový design dealerství má být vzdušnější a výraznější.

Obchodníky se škodovkami čekají velké změny, na stávajících showroomech budou brzy měnit loga za nová, která Škodovka v Ženevě na autosalonu premiérově představila. Nové logo během jediného dne nahradilo starý znak hned v úterý 1. března v celém závodě v Mladé Boleslavi. Přeznačkování v závodech ve Vrchlabí a Kvasiny proběhlo ve středu.

Kromě toho automobilka také připravila nový vzhled dealerství, nové prodejny budou vypadat právě takto:

Nový vzhled obchodů

 Důležitým prvkem vzhledu nových škodovkáren má být zvýraznění prodejních míst za dne i v noci.

Pět barev

Zatímco dosavadní barevný systém zahrnoval barevné spektrum zhruba 400 barev, nově zná Škodovka pět odstínů: speciální zelenou, bílou a černou jako hlavní a dvě doplňkové (světle a tmavě šedou).

Nové logo Škoda Auto.

Vše o novém logu čtěte ZDE

Škodovka v nich bude vyžadovat kvalitnější materiály a hlavně víc prostoru pro prezentaci jednotlivých modelů.

"Prodejní zastoupení je hlavním místem setkání zákazníka se značkou a zde dochází k přímému kontaktu s ní," vysvětluje člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann. "Abychom tento silný komunikační účinek ještě posílili, budou naše provozovny v příštích letech uspořádány ještě volněji než dosud."

Zástupci automobilky říkají, že se Škoda podrobila optické "omlazovací kúře", aby navenek působila jako ještě hodnotnější značka.

"Škoda se postupně mění a je to vidět. Náš nový design a svěží vystupování odráží naše plány do budoucna," říká Stackmann.

Novou image dala Škodovce hamburská agentura Syndicate Brand & Corporate Design AG. Kromě loga se měnily i odstíny firemních barev a písmo.

Dealerství Škody v Šanghaji

Původní podoba dealerství škodovek. Toto stojí v Šanghaji

S novým vizuálním designem značky dělala Škoda před autosalonem velké tajnosti. Ještě před představením v Ženevě ukázala dealerům, jak budou jejich obchody vypadat, na monstrózní konferenci v pražské O2 Aréně začátkem února. Model dealerství v životní velikosti pak prezentovali v jedné z hal u pražského ruzyňského letiště.

Levné to nebude

Změnu vzhledu čas od času prodělá každá značka. Logo upravoval před nedávnem třeba Peugeot a celou změnou grafiky, prodejen a všeho dalšího odstartoval předloni Citroën. Změna "korporátního designu" stojí obrovské peníze, musíte změnit všechno, od přetištění vizitek po změnu montérek dělníků. Změna vzhledu naštěstí nepřichází jako Velký třesk, je postupná, stávající dealerství se nemění, stálo by to přece jen neúměrně vysoké náklady.

V novém designu se postaví nové nebo renovované prodejny. Vizuální jazyk má svůj manuál, u automobilek jde často do takových podrobností, že specifikuje nejen vzhled interiérů, ale někdy i dodavatele materiálů a třeba i poliček. "Český řemeslník by to možná zvládl stejně dobře a laciněji, manuál ale velí objednávat v Paříži od designéra určeného automobilkou," říkají s nadsázkou dealeři.

Když před lety otevírali prodejnu Aston Martinů v Praze, měli přesně nařízeno, jaký druh italského mramoru musí nakoupit na podlahu. Předepsaný byl dodavatel materiálu i firma, která ho musí položit...