Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda v Německu zdražuje

  11:59aktualizováno  11:59
Zdražením svých vozů přivítala v novém roce německé zákazníky česká automobilka Škoda. Průměrné zvýšení cen okolo jednoho procenta sice není nikterak závratné, lze v něm ale vysledovat snahu mladoboleslavských přiblížit se světové konkurenci v budoucnu také cenově.

Základní model "krátké" fabie nyní stojí o 0,6 procenta více, sedan a kombi zdražily o 1,37 procentního bodu. Ceny octávií se zvedly zhruba o jedno procento, konkrétní navýšení je závislé na jednotlivém modelu.

Nyní tedy lze u našich západních sousedů koupit nejlevnější Škodu Fabii za 10.790 euro (21.103 DM), což je v přepočtu podstatně více, než kolik je nutné našetřit na základní model v tuzemsku. Rozdíl je sice částečně tvořen i bohatší výbavou základní verze exportovaných vozů, ale přesto je cenová preference českého trhu nezpochybnitelná.

Základní model Fabie Combi nyní stojí 12.450 euro (24.350 DM), za škodovácký sedan nyní německý zákazník zaplatí přibližně 12.100 Euro, což je 23.665 marek. Nejlevnější octávii si západní sousedé mouhou koupit za 13.365 euro (26.139 DM), přičemž za verzi kombi zaplatí o necelé dva tisíce eur více než za limuzínu.

 

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.