Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda v Ženevě: Fabia Junior se nechystá

  17:51aktualizováno  17:51
Oficiální cena do reklamy a na letáky sice bude čtvrt milionu, ale za tyto peníze si novou fabii koupí málokdo. Auto, které bude skoro s jistotou nejprodávanější český vůz příštích let, se v Ženevě ukázalo světu a dealeři Škody začínají přijímat od zákazníků přihlášky do pořadníku.

Nová Škoda Fabia | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"S prodejem začneme hned po skončení autosalonu, tedy v polovině března," řekl po premiéře v Ženevě předseda představenstva Detlef Wittig.

Přinejmenším na začátek Škoda uplatňuje taktiku, že z fabie nebude dělat levné auto. Nový vůz už se nebude vyrábět v levnější, "očesané" verzi Junior s plastovými nárazníky, potvrdil MF DNES mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Kdo bude chtít ve fabii trochu lepší výbavu, snadno se dostane přes 300 tisíc, což je cena, za kterou se nejčastěji prodávala i stará fabia. Podle Černého byla u dosavadního modelu nejprodávanější verze Ambiente se střední výbavou, jejíž cena s nejslabším motorem sice začíná na 288 tisících, ale silnější verze stojí už přes tři sta tisíc.

Oproti své předchůdkyni nabídne Škoda do základní fabie lepší výbavu, i tak bude za nejnižší cenu v autě méně doplňků, než je třeba běžné u některých jiných značek.

Podle automobilky je však vůz cenově výhodnější než jeho předchůdce. Když například Škoda uváděla na konci roku 1999 fabii na trh poprvé, přišla na více než 300 tisíc korun. Šlo však o modelovou řadu s větší výbavou.

V Česku nejprodávanější škodovka, kterých se za sedm let vyrobilo půldruhého milionu, bude mít například v základní výbavě Classic oproti své předchůdkyni nejen ABS a airbag pro řidiče, ale i pro spolujezdce a v bocích vozu.

I nadále budou v základní výbavě například jen zadní nedělená sedadla a chybějící třetí opěrka hlavy. Ceny ostatních verzí zatím Škoda nezveřejnila.

Základní cena je podobná jako u konkurenčních vozů Opel Corsa či Renault Clio, ale ty nabízejí za čtvrt milionu třídveřovou verzi.
Škoda chce ještě letos vyrobit 120 tisíc nových fabií, část z nich v Indii a Číně.

Načasování premiéry Škodě vyšlo: v podobném segmentu se v Ženevě neukazuje žádná zásadní novinka od konkurence.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.