Škoda v Ženevě: Fabia Junior se nechystá

  17:51aktualizováno  17:51
Oficiální cena do reklamy a na letáky sice bude čtvrt milionu, ale za tyto peníze si novou fabii koupí málokdo. Auto, které bude skoro s jistotou nejprodávanější český vůz příštích let, se v Ženevě ukázalo světu a dealeři Škody začínají přijímat od zákazníků přihlášky do pořadníku.

Nová Škoda Fabia | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"S prodejem začneme hned po skončení autosalonu, tedy v polovině března," řekl po premiéře v Ženevě předseda představenstva Detlef Wittig.

Přinejmenším na začátek Škoda uplatňuje taktiku, že z fabie nebude dělat levné auto. Nový vůz už se nebude vyrábět v levnější, "očesané" verzi Junior s plastovými nárazníky, potvrdil MF DNES mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Kdo bude chtít ve fabii trochu lepší výbavu, snadno se dostane přes 300 tisíc, což je cena, za kterou se nejčastěji prodávala i stará fabia. Podle Černého byla u dosavadního modelu nejprodávanější verze Ambiente se střední výbavou, jejíž cena s nejslabším motorem sice začíná na 288 tisících, ale silnější verze stojí už přes tři sta tisíc.

Oproti své předchůdkyni nabídne Škoda do základní fabie lepší výbavu, i tak bude za nejnižší cenu v autě méně doplňků, než je třeba běžné u některých jiných značek.

Podle automobilky je však vůz cenově výhodnější než jeho předchůdce. Když například Škoda uváděla na konci roku 1999 fabii na trh poprvé, přišla na více než 300 tisíc korun. Šlo však o modelovou řadu s větší výbavou.

V Česku nejprodávanější škodovka, kterých se za sedm let vyrobilo půldruhého milionu, bude mít například v základní výbavě Classic oproti své předchůdkyni nejen ABS a airbag pro řidiče, ale i pro spolujezdce a v bocích vozu.

I nadále budou v základní výbavě například jen zadní nedělená sedadla a chybějící třetí opěrka hlavy. Ceny ostatních verzí zatím Škoda nezveřejnila.

Základní cena je podobná jako u konkurenčních vozů Opel Corsa či Renault Clio, ale ty nabízejí za čtvrt milionu třídveřovou verzi.
Škoda chce ještě letos vyrobit 120 tisíc nových fabií, část z nich v Indii a Číně.

Načasování premiéry Škodě vyšlo: v podobném segmentu se v Ženevě neukazuje žádná zásadní novinka od konkurence.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

OBRAZEM: Závodní Porsche 911 cestuje na závody letadlem

Nakládání 28 automobilů Porsche 911 GT3 Cup do letadla Boeing 747-400 F

Podívejte se na unikátní transport osmadvaceti vozů Porsche, které musely přeletět oceán ze Stuttgartu do Mexico City....

Najdete na iDNES.cz