Škoda v Ženevě: fabia pro rallye

  10:52aktualizováno  10:52
Největším lákadlem je na stánku české automobilky v Ženevě nová fabia. Malá škodovka se prezentuje i jako speciál pro rallye. Velké modely octavia a superb si ze západu Švýcarska odvážejí alespoň nové motory.

Škoda Fabia S2000 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Novou fabii už všichni viděli. Na autosalonu v Ženevě tak česká automobilka pouze cenu. Oficiálně tak byla  potvrzena cena 249 900 korun, kterou Auto.iDNES.cz zjistilo minulý týden.

Na autosalonu se nová fabia předvádí také s bíle lakovanou střechou po vzoru mini, která má přitáhnout hravější mladou klientelu. K jakkoliv barevné fabii druhé generace tak bude možné přikoupit tento stylový dopněk.

Mezi obyčejnými fabiemi ční závodní speciál označený S2000, ukazující, jak by mohl vypadat speciál, který se bude prát v bojích rallyeových soutěží.

Škoda se koncem loňského roku rozhodla navázat na dlouhou historii působení v motoristickém sportu. Loni ze seriálu mistrovství světa rallye svůj tovární tým stáhla a ráda by se zase vrátila - možná právě s novou fabií, Ženevský modrý speciál ukazuje, jak by mohl vypadat speciál pro stejnojmennou rallyeovou třídu (S2000).

Délka fabie zůstala u "eS-dvoutisícovky" zachována, ovšem namísto pohonu předních kol má rallyeový speciál  poháněné obě nápravy. Dovnitř se podle pravidel rallye nastěhoval speciální rám a další nezbytnosti. O pohon se stará dvoulitr.

Jestli Škoda nabídne také civilní sportovní verzi, která nahradí model RS, prozatím není jasné. Prozatím je tedy nejsilnějším benzinovým motorem nové fabie "jedna-šestka" s výkonem 77 kW.


Dvě novinky přibyly s ženevskou autopřehlídkou také do ceníků octavie a superbu. Pod kapotou octavie nahrazuje dvoulitrové FSIčko s výkonem 150 koní nový přeplnovaný benzinový motor o objemu 1,8 l (160 k). U superbu se mění výkon nejslabšího motoru 1,9 TDI. Stávající 77kilowattový agregát 1,9 litru (105 k) nahrazuje motor stejného objemu, ovšem s výkonem o osm kilowattů vyšším 85 kW (115 k).

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Škoda Superb 2.0 TSI 2016 ·
Škoda Superb 2.0 TSI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 64 216 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz