Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější zadek na autosalonu. Prohlédněte si Škodu Vision D

  13:35aktualizováno  13:35
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na ženevském výstavišti asi nepotkáte člověka, kterému by se sněhobílý koncept nelíbil. Dokonce ani mezi těmi, které rozhodně nemůžeme podezírat z přílišné náklonnosti ke škodovkám. Ale prodeje jednoho z nejpovedenějších aut na autosalonu se podle všeho nedočkáme.

Studii Vision D hrdě představil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň hned první den autosalonu. Je to jeho první škodovka, kterou namaloval od začátku do konce. Diváci jeho práci chválí.

Škoda Vision D

 

Má čisté, ale výrazné hrany, skvěle vyvážené proporce, frajerskou špičku zadních dveří a vypadá spíše jako sportovní grand kupé než jako "nudná" rodinná škodovka. A všichni mluví o parádní seseknuté zádi s hodně zkoseným zadním oknem.

Autosalon Ženeva 2011

Mezi stovkami novinářů a expertů hned vypukl velký spor: bude takhle vypadat dlouho očekávaný model nižší střední třídy, zaplňující mezeru mezi fabií a octavií, nebo je to jenom stylistické cvičení? Automobilka trvá na druhé variantě. Škodovky musí být praktičtější, zní nepsané pravidlo. To jde se šmrncovním, ale přece jen menším zadkem těžko.

Škoda Vision D

Auto se líbí a oceňují ho nejen laici, ale i designéři. "Škodovka má hodně čisté tvary, ostré linie světel a spoustu hran. Nepůsobí ale samoúčelně sportovně, naopak to sedí k charakteru rodinné značky. Proporce jsou skvěle vyvážené, auto má kratičký zadní i přední převis a tedy dlouhý rozvor – a proto spoustu místa pro posádku. Zadek není vůbec masivní, má elegantní švih, stejně jako zakončení zadních dveří do špičky, což není u aut obvyklé, ale je to velmi povedené," říká Radek Laube, šéf magazínu AutoDesign&Styling, jemuž se líbí, že škodovka nepoužívá falešné tvary a kudrlinky, vše je sportovně svěží a mladistvé.

"Sériově vyráběný vůz je ovšem dostane jen stěží. Myslím, že takhle přímo příští škodovka vypadat nebude, ale spousta prvků bude určitě použita. Třeba malá přední světla. Automobilky se už naučily, jak dosáhnou velké svítivosti i z malých světlometů a mohou na jejich úkor zvětšit chladič a logo značky, což jsou výrazné designové prvky," míní Laube.

Škoda Vision D

Přísně tajné

Vzhled nového konceptu se podařilo utajit až do poslední chvíle. Stejně tak jméno, naplno ho vyhlásili až na dopolední tiskové konferenci. Říkají mu Vision D, což lze vyložit třeba tak, že relativně velký pětidveřový hatchback pokukuje po třídě aut velikosti třeba Fordu Mondeo. Může to být ale také náznak stylu, kterým bude tvarovaná nová octavia, na které teď v Mladé Boleslavi pracují. A octavia byla vždycky o fous větší než konkurenti.

Že jde hlavně o stylistické cvičení podtrhuje i to, že automobilka neprozradila žádná čísla. Auto je na pohled docela velké a nějaký motor v útrobách mít bude, na podium v Ženevě dojelo při tiskovce vlastními silami. Pneumatiky mají rozměr 235/35 20.

Čeho si všimnout

  • malých, ostře řezaných světel
  • velké masky chladiče
  • velké šířky
  • bezrámových oken dveří
  • lomené stoupající linie spodní hrany oken
  • ostrých zrcátek
  • vyklápěcích klik, typických pro koncepty
  • prosklené střechy
  • výklopného spojleru na zádi
  • skleněných prvků v interiéru
Škoda Vision D
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.