Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější zadek na autosalonu. Prohlédněte si Škodu Vision D

  13:35aktualizováno  13:35
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na ženevském výstavišti asi nepotkáte člověka, kterému by se sněhobílý koncept nelíbil. Dokonce ani mezi těmi, které rozhodně nemůžeme podezírat z přílišné náklonnosti ke škodovkám. Ale prodeje jednoho z nejpovedenějších aut na autosalonu se podle všeho nedočkáme.

Studii Vision D hrdě představil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň hned první den autosalonu. Je to jeho první škodovka, kterou namaloval od začátku do konce. Diváci jeho práci chválí.

Škoda Vision D

 

Má čisté, ale výrazné hrany, skvěle vyvážené proporce, frajerskou špičku zadních dveří a vypadá spíše jako sportovní grand kupé než jako "nudná" rodinná škodovka. A všichni mluví o parádní seseknuté zádi s hodně zkoseným zadním oknem.

Autosalon Ženeva 2011

Mezi stovkami novinářů a expertů hned vypukl velký spor: bude takhle vypadat dlouho očekávaný model nižší střední třídy, zaplňující mezeru mezi fabií a octavií, nebo je to jenom stylistické cvičení? Automobilka trvá na druhé variantě. Škodovky musí být praktičtější, zní nepsané pravidlo. To jde se šmrncovním, ale přece jen menším zadkem těžko.

Škoda Vision D

Auto se líbí a oceňují ho nejen laici, ale i designéři. "Škodovka má hodně čisté tvary, ostré linie světel a spoustu hran. Nepůsobí ale samoúčelně sportovně, naopak to sedí k charakteru rodinné značky. Proporce jsou skvěle vyvážené, auto má kratičký zadní i přední převis a tedy dlouhý rozvor – a proto spoustu místa pro posádku. Zadek není vůbec masivní, má elegantní švih, stejně jako zakončení zadních dveří do špičky, což není u aut obvyklé, ale je to velmi povedené," říká Radek Laube, šéf magazínu AutoDesign&Styling, jemuž se líbí, že škodovka nepoužívá falešné tvary a kudrlinky, vše je sportovně svěží a mladistvé.

"Sériově vyráběný vůz je ovšem dostane jen stěží. Myslím, že takhle přímo příští škodovka vypadat nebude, ale spousta prvků bude určitě použita. Třeba malá přední světla. Automobilky se už naučily, jak dosáhnou velké svítivosti i z malých světlometů a mohou na jejich úkor zvětšit chladič a logo značky, což jsou výrazné designové prvky," míní Laube.

Škoda Vision D

Přísně tajné

Vzhled nového konceptu se podařilo utajit až do poslední chvíle. Stejně tak jméno, naplno ho vyhlásili až na dopolední tiskové konferenci. Říkají mu Vision D, což lze vyložit třeba tak, že relativně velký pětidveřový hatchback pokukuje po třídě aut velikosti třeba Fordu Mondeo. Může to být ale také náznak stylu, kterým bude tvarovaná nová octavia, na které teď v Mladé Boleslavi pracují. A octavia byla vždycky o fous větší než konkurenti.

Že jde hlavně o stylistické cvičení podtrhuje i to, že automobilka neprozradila žádná čísla. Auto je na pohled docela velké a nějaký motor v útrobách mít bude, na podium v Ženevě dojelo při tiskovce vlastními silami. Pneumatiky mají rozměr 235/35 20.

Čeho si všimnout

  • malých, ostře řezaných světel
  • velké masky chladiče
  • velké šířky
  • bezrámových oken dveří
  • lomené stoupající linie spodní hrany oken
  • ostrých zrcátek
  • vyklápěcích klik, typických pro koncepty
  • prosklené střechy
  • výklopného spojleru na zádi
  • skleněných prvků v interiéru
Škoda Vision D
Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

Peugeot e-Legend

Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz