První fotky yetiho s novou tváří. Z jednoho budou dva

  • 172
Škoda Yeti se po čtyřech letech dočkala faceliftu. Výraznou tvář nahradila obyčejnější s ostře řezanými jednoduchými světly. Yeti je také první škodovka s parkovací kamerou.

Nezaměnitelná tvář škodováckého SUV se čtveřicí světel, které byly poznávacím znakem, bude minulostí. Yeti dostává tvář ostatních nových škodovek, takže světla v nové přídi jsou ostřeji řezaná. Nově může pseudoterénní škodovka dostat bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhovky jsou nově hranaté a přestěhované dolů do nárazníku.

Víko kufru promáčkli designéři tak, aby vznikly dva šikmé prolisy vedle registrační značky, jako to u škodovek zavedl rapid.

Pouliční švihák, nebo zálesák

V Mladé Boleslavi vytvořili rovnou dvě verze vzhledu. Stylovější, jakousi "městskou" variantu a pak robustněji vyhlížející verzi pro výlety do přírody. Odlišíte je hlavně podle nárazníků. Městský frajer má také lakované boční lišty, dobrodružněji pojatý sourozenec zůstane u černých, nelakovaných.

Nová Škoda Yeti
Nová Škoda Yeti

"Městská" a "outdoorová" varianta faceliftované Škody Yeti

V nabídce jsou čtyři nové varianty hliníkových kol a nové barvy. Do interiéru doplnili nově tvarovaný tříramenný volant, který má sedm variant provedení. Nové jsou také potahové látky a dekory.

Yeti bude prvním modelem značky vybaveným zadní parkovací kamerou. Bude zde také nejnovější generace parkovacího asistenta, který auto samočinně zaparkuje podélně i příčně k vozovce a z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v yetim slaví premiéru bezklíčkové odemykání, zamykání a startování.

Přepracované provedení dostává také praktické drobnosti z rapidu a octavie: oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelnou LED svítilnu, pod sedadlem řidiče držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.

"Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva," vypočítává Bernd Abel ze Škody Auto. "Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k)." Na výběr je mezi pohonem buď jen přední, nebo obou náprav. Pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace.

Ještě před modernizací vzhledu Škoda rozšířila u yetiho nabídku kombinací motorů a převodovek. Nově je turbodiesel 2,0 TDI/125 kW k mání také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro verzi s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW  je možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Naživo se modernizované české SUV představí v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu, ale do prodeje dorazí až koncem roku.

V Česku se Yeti vyrábí v závodě Kvasiny, v Rusku v Nižném Novgorodu a koncem roku 2013 bude zahájena jeho výroba také v čínské Šanghaji. Pouze pro čínský trh se ještě chystá o šest centimetrů prodloužená verze yetiho.

Do 30. června 2013 se podle statistik automobilky prodalo zhruba 263 200 škodovek se jménem sněžného muže.

Zájemci o větší škodovácké SUV budou muset ještě několik let počkat na sněhuláka (více zde).

Škoda Yeti GreenLine

Původní podoba Škody Yeti