Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti je českým autem roku 2010. V lednu bude vyhlášeno další

  12:24aktualizováno  12:24
Titul Auto roku Klubu motoristických novinářů 2010 získala česká novinka do lehkého terénu. Za Škodou Yeti skončil druhý Opel Astra a třetí Mercedes-Benz třídy E. Rozhodla o tom porota složená z tuzemských novinářů.

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

"Zisk a právo k užívání titulu Auto roku 2010 Klubu motoristických novinářů nás těší i díky tomu, že se nový model Yeti stal historicky prvním SUV, kterému se takto prestižní ocenění dostalo," říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. První české SUV bylo v ČR uvedeno na trh v polovině července letošního roku. Do nynějška se v České republice prodalo více než 2400 škodovek do lehkého terénu. Celosvětově registruje škoda 13500 prodaných aut se jménem sněžného muže.

O titul bojovalo celkem 34 automobilových novinek uvedených na český trh v období od 21. října 2008 do 31. prosince 2009, ze kterých pět postoupilo do finále. V něm 37 autonovinářů rozdělilo body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY), ve které rozhodují také motorističtí novináři. V letošním ročníku evropské ankety zvítězil Volkswagen Polo, Škoda Yeti skončila na čtvrtém místě. Více o letošním ročníku ankety o evropské auto roku čtěte ZDE

V Česku Škoda Yeti zvítězila se ziskem 223 bodů, Opel Astra si připsal 164 bodů, Mercedes Benz třídy E 143 bodů, BMW X1 136 bodů a Volkswagen Polo 134 bodů.

Yeti v akci

Test nové škodovky čtěte ZDE

Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cena. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je hodnota získaná za vynaložené peníze (tzv. value for money).

V Česku jsou od minulého ročníku dvě soutěže o Auto roku. Vedle loni vzniklého Auta roku KMN existuje ještě tradiční soutěž pořádaná Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. V té se ale loni změnily podmínky, a proto se motorističtí novináři rozhodli založit vlastní soutěž. Vadilo jim především rozčlenění vozů do více kategorií a spolurozhodování laické veřejnosti. Výsledku druhé ankety o auto roku budou vyhlášeny v průběhu února 2010.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.