Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti je českým autem roku 2010. V lednu bude vyhlášeno další

  12:24aktualizováno  12:24
Titul Auto roku Klubu motoristických novinářů 2010 získala česká novinka do lehkého terénu. Za Škodou Yeti skončil druhý Opel Astra a třetí Mercedes-Benz třídy E. Rozhodla o tom porota složená z tuzemských novinářů.

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

"Zisk a právo k užívání titulu Auto roku 2010 Klubu motoristických novinářů nás těší i díky tomu, že se nový model Yeti stal historicky prvním SUV, kterému se takto prestižní ocenění dostalo," říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. První české SUV bylo v ČR uvedeno na trh v polovině července letošního roku. Do nynějška se v České republice prodalo více než 2400 škodovek do lehkého terénu. Celosvětově registruje škoda 13500 prodaných aut se jménem sněžného muže.

O titul bojovalo celkem 34 automobilových novinek uvedených na český trh v období od 21. října 2008 do 31. prosince 2009, ze kterých pět postoupilo do finále. V něm 37 autonovinářů rozdělilo body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY), ve které rozhodují také motorističtí novináři. V letošním ročníku evropské ankety zvítězil Volkswagen Polo, Škoda Yeti skončila na čtvrtém místě. Více o letošním ročníku ankety o evropské auto roku čtěte ZDE

V Česku Škoda Yeti zvítězila se ziskem 223 bodů, Opel Astra si připsal 164 bodů, Mercedes Benz třídy E 143 bodů, BMW X1 136 bodů a Volkswagen Polo 134 bodů.

Yeti v akci

Test nové škodovky čtěte ZDE

Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cena. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je hodnota získaná za vynaložené peníze (tzv. value for money).

V Česku jsou od minulého ročníku dvě soutěže o Auto roku. Vedle loni vzniklého Auta roku KMN existuje ještě tradiční soutěž pořádaná Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. V té se ale loni změnily podmínky, a proto se motorističtí novináři rozhodli založit vlastní soutěž. Vadilo jim především rozčlenění vozů do více kategorií a spolurozhodování laické veřejnosti. Výsledku druhé ankety o auto roku budou vyhlášeny v průběhu února 2010.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Najdete na iDNES.cz