Škoda Yeti

Škoda Yeti | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda Yeti je českým autem roku 2010. V lednu bude vyhlášeno další

  • 41
Titul Auto roku Klubu motoristických novinářů 2010 získala česká novinka do lehkého terénu. Za Škodou Yeti skončil druhý Opel Astra a třetí Mercedes-Benz třídy E. Rozhodla o tom porota složená z tuzemských novinářů.

"Zisk a právo k užívání titulu Auto roku 2010 Klubu motoristických novinářů nás těší i díky tomu, že se nový model Yeti stal historicky prvním SUV, kterému se takto prestižní ocenění dostalo," říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. První české SUV bylo v ČR uvedeno na trh v polovině července letošního roku. Do nynějška se v České republice prodalo více než 2400 škodovek do lehkého terénu. Celosvětově registruje škoda 13500 prodaných aut se jménem sněžného muže.

O titul bojovalo celkem 34 automobilových novinek uvedených na český trh v období od 21. října 2008 do 31. prosince 2009, ze kterých pět postoupilo do finále. V něm 37 autonovinářů rozdělilo body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY), ve které rozhodují také motorističtí novináři. V letošním ročníku evropské ankety zvítězil Volkswagen Polo, Škoda Yeti skončila na čtvrtém místě. Více o letošním ročníku ankety o evropské auto roku čtěte ZDE

V Česku Škoda Yeti zvítězila se ziskem 223 bodů, Opel Astra si připsal 164 bodů, Mercedes Benz třídy E 143 bodů, BMW X1 136 bodů a Volkswagen Polo 134 bodů.

Yeti v akci

Test nové škodovky čtěte ZDE

Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cena. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je hodnota získaná za vynaložené peníze (tzv. value for money).

V Česku jsou od minulého ročníku dvě soutěže o Auto roku. Vedle loni vzniklého Auta roku KMN existuje ještě tradiční soutěž pořádaná Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. V té se ale loni změnily podmínky, a proto se motorističtí novináři rozhodli založit vlastní soutěž. Vadilo jim především rozčlenění vozů do více kategorií a spolurozhodování laické veřejnosti. Výsledku druhé ankety o auto roku budou vyhlášeny v průběhu února 2010.