Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti je českým autem roku, už podruhé

  11:15aktualizováno  11:15
Vítězem ankety Auto roku 2010 v ČR se stal automobil Škoda Yeti. V soutěži pořádané Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu o tom rozhodlo hlasování 23členné odborné poroty a veřejnosti.

Škoda Yeti | foto: Škoda

V Česku jsou od minulého ročníku dvě soutěže o auto roku. Vedle ankety o auto roku pořádané Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu vyhlašuje auto roku též Klub motoristických novinářů. Také v druhé anketě uspěla česká novinka do lehkého terénu. Za Škodou Yeti skončil druhý Opel Astra a třetí Mercedes-Benz třídy E. Více o anketě Klubu motoristických novinářů čtěte ZDE

Model Yeti v anketě o auto roku obhájil loňské prvenství vozu Škoda Superb. Ankety, kterou pořádá Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu, se zúčastnilo celkem 37 automobilových novinek, které byly na český trh uvedeny v období od 1. listopadu 2008 do 30. listopadu 2009.

Yeti je absolutním vítězem, v anketě se ovšem vyhlašovali též vítězové jednotlivých kategorií.

V letošním ročníku obsadil Volkswagen Golf první příčku mezi malými auty a vozy nižší střední třídy, Mercedes bodoval mezi auty střední a vyšší střední třídy s třídou E, Porsche bodovalo v kategorii sportovních aut s limuzínou Panamera, Škoda Yeti mezi SUV a Peugeot mezi velkoprostorovými vozy MPV s modelem 3008.

Yeti v akci

Test terénní škodovky čtěte ZDE

"S modelem Yeti jsme přicházeli na trh ve velmi nejisté a turbulentní době na pozadí recese automobilového průmyslu. O to více nás těší, že se nám podařilo nabídnout atraktivní a technologicky vyspělý produkt, který si na trhu během krátké doby získal pevnou pozici," řekl Reinhard Jung, předseda představenstva Škody Auto.

Autoprůmysl se souhrnnými tržbami více než 600 miliard korun ročně tvoří 20 procent tuzemské průmyslové výroby a 20 procent exportu České republiky. Ani českému autoprůmyslu se nevyhnula ekonomická recese. Přesto však výroba osobních automobilů v tuzemských automobilkách vzrostla a poprvé v historii přesáhla hranici 950 000 vyrobených vozů za rok. Čeští výrobci autodílů vyrábějí součástky pro tři čtvrtiny ze všech aut nominovaných do soutěže Auto roku 2010.

Součástí ankety je už tradičně dětská výtvarná soutěž. V ní měly děti do 10 let nakreslit obrázek na téma Auto od Ježíška a děti 11-15 let na téma Autem na hory. Do soutěže bylo zasláno 1 003 obrázků.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Fiat Ducato 3.0 č.29.
Fiat Ducato 3.0 č.29.

r.v. 2007, naj. 250 000 km, diesel
219 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.