Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

  12:45aktualizováno  12:45
Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje dorazí ještě letos. Největší letošní novinka mladoboleslavské značky ovšem chystá velké překvapení - podle informací iDNES.cz už se nebude jmenovat Yeti.

Karroq je zapomenutá vesnice kdesi hluboko v albánských kopcích, moc o ní neví ani vševědoucí Google.

Nový yeti, který Škodovce velmi úspěšně prošlapal cestu k dnes velmi módním a prodejně úspěšným SUV, si od ní vypůjčí jméno.

Škoda chce podle všeho vystavět svou nabídku vozů typu SUV tak, že je budou spojovat také podobná jména. Po Kodiaqu, který je variací na jméno aljašského ostrova a tam žijícího medvěda, se má představit Karoq.

Fotogalerie

Redakce iDNES.cz zjistila, že si Škoda toto jméno 7. března letošního roku podala k registraci na Úřadu průmyslového vlastnictví.

Modely podobného zaměření takto spojují i další automobilky. V koncernu Volkswagen, do kterého Škoda patří, tak například SUV modely označuje jednotně Audi také písmenem Q (modely Q2, Q3, Q5, Q7...).

Na druhou stranu je otázka, zda je pro Škodu opuštění velmi úspěšného jména žádaného modelu dobrým nápadem. Yeti se na trhu velmi dobře etabloval a pojmenování modelu značka úspěšně využívala v marketingové komunikaci.

Škoda Yeti
Škoda Yeti Monte Carlo

Vlevo yeti s původní tváří, vpravo po faceliftu

Podobné kroky jsou známé v autoprůmyslu i u jiných značek. Toyota před několika lety změnila zacílení celosvětově známého modelu Corolla a v Evropě jeho místo zastoupil Auris (dnes se prodává jeho druhá generace). Ford v devadesátých letech minulého století opustil zavedené jméno Escort u svého stěžejního modelu a uvedl místo něj Focus, který se ovšem velmi dobře etabloval. Podobně opustil v minulosti zavedená označení svých modelů například Opel (kadett - astra, vectra - insignia...).

Ofenzíva SUV

Nový Yeti - nově tedy Karoq - se podle oficiálních prohlášení představitelů značky představí ještě letos. Podle informací iDNES.cz auto oproti aktuální generaci výrazně povyroste. Technicky i designově to bude dvojče Seatu Ateca, ovšem s přídí vycházející ze stylingu Škody Kodiaq.

Seat Ateca
Seat Ateca

Seat Ateca

To bude velká změna oproti aktuálnímu provedení modelu, který je s délkou 4222 mm dokonce kratší než fabia kombi (4257 mm). Ateca měří na délku 4363 mm.

Škoda Kodiaq na mezinárodní přehlídce designu Designblok 2016

Kromě velkého SUV Kodiaq, které před několika měsíci vstoupilo do prodeje, a Karoqa škoda chystá ještě další SUV.

Šéf českého zastoupení značky Luboš Vlček pro iDNES.cz na autosalonu v Ženevě prohlásil, že během dalších dvou let by měla v Evropě představit až dva další modely SUV (čtěte více).

Na čínský trh se navíc chystá další karosářská varianta Kodiaqa, má to být SUV-kupé (s karoserií typu BMW X6). O jeho uvedení na evropský trh se rozhoduje, problémem jsou nedostatečné výrobní kapacity.





Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.