Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti připomíná Němcům zapomenutý Talbot Rancho

aktualizováno 
Nová Škoda Yeti, kterou automobilka poprvé ukazuje světu na autosalonu v Ženevě, připomíná kombíka na podvozku terénního auta. Všimly si toho i německé noviny Süddeutsche Zeitung a našly nové škodovce jejího dnes už zapomenutého předchůdce. Byl jím Talbot-Matra Rancho.

Talbot-Matra Rancho

Rancho měl veřejnou premiéru stejně jako yeti v Ženevě na výstavišti, ale už v roce 1977. Tehdy šlo o málo vídané pojetí automobilu. Základy pocházely z třídveřového užitkového vozu Simca 1100 Pickup. Karoserie se zvýšila, aby auto lépe projelo třeba polní cestou, a estetické zásahy přiblížily jeho kabát terénnímu vozu. Na plánovaný pohon všech kol nedošlo.

Také yeti nezapře inspiraci v prostorově zaměřené Škodě Roomster. Záď mladoboleslavské novinky kopíruje tradiční tvary jednoduché krabice.

Od roomsteru si vyšší sestra se jménem sněžného muže půjčila křivky oken předních dveří nebo tmavé přední sloupky. Zadní sedadla mají u obou aut dělení do tří kusů, každý lze samostatně sklápět. Podobností by se určitě našlo víc.

Yeti má podvozek zvýšený po vzoru dnes moderních vozů SUV, která se chtějí podobat terénním autům. A na rozdíl od Talbotu-Mantry dostane škodovka pohon všech kol, který se mezitím technicky pohnul hodně vpřed.

Talbot Matra Rancho

Prohlédněte si další fotky ZDE

Na první pohled docela jednoduché tvary Škody Yeti lze přisoudit už zavedenému záměru dělat škodovky tak, aby prostorově nabídly více než konkurence. Daří se to u fabií, octavií i superbů. Yeti se asi nemohl stát běžnějším SUV ani z toho důvodu, aby nekonkuroval nedávné novince Volkswagenu Tiguan.

A tak jakoby navazuje na přes 30 let staré poselství Talbotu-Matra Rancho. Na dobových fotkách tento francouzský vůz suverénně projíždí lesní cestou a slouží jako výborný parťák rodince na pikniku v přírodě, daleko od civilizace a asfaltových cest. Yetimu i jeho předchůdci tvář dotváří dvojice kulatých světel zakousnutá do nárazníku.

Rancho mezitím už prakticky zmizel z evropských silnic. Málokterý exemplář se dočkal svých desátých narozenin, koroze byla většinou proti. Jeho produkce skončila v roce 1983.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.