Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti připomíná Němcům zapomenutý Talbot Rancho

aktualizováno 
Nová Škoda Yeti, kterou automobilka poprvé ukazuje světu na autosalonu v Ženevě, připomíná kombíka na podvozku terénního auta. Všimly si toho i německé noviny Süddeutsche Zeitung a našly nové škodovce jejího dnes už zapomenutého předchůdce. Byl jím Talbot-Matra Rancho.

Talbot-Matra Rancho

Rancho měl veřejnou premiéru stejně jako yeti v Ženevě na výstavišti, ale už v roce 1977. Tehdy šlo o málo vídané pojetí automobilu. Základy pocházely z třídveřového užitkového vozu Simca 1100 Pickup. Karoserie se zvýšila, aby auto lépe projelo třeba polní cestou, a estetické zásahy přiblížily jeho kabát terénnímu vozu. Na plánovaný pohon všech kol nedošlo.

Také yeti nezapře inspiraci v prostorově zaměřené Škodě Roomster. Záď mladoboleslavské novinky kopíruje tradiční tvary jednoduché krabice.

Od roomsteru si vyšší sestra se jménem sněžného muže půjčila křivky oken předních dveří nebo tmavé přední sloupky. Zadní sedadla mají u obou aut dělení do tří kusů, každý lze samostatně sklápět. Podobností by se určitě našlo víc.

Yeti má podvozek zvýšený po vzoru dnes moderních vozů SUV, která se chtějí podobat terénním autům. A na rozdíl od Talbotu-Mantry dostane škodovka pohon všech kol, který se mezitím technicky pohnul hodně vpřed.

Talbot Matra Rancho

Prohlédněte si další fotky ZDE

Na první pohled docela jednoduché tvary Škody Yeti lze přisoudit už zavedenému záměru dělat škodovky tak, aby prostorově nabídly více než konkurence. Daří se to u fabií, octavií i superbů. Yeti se asi nemohl stát běžnějším SUV ani z toho důvodu, aby nekonkuroval nedávné novince Volkswagenu Tiguan.

A tak jakoby navazuje na přes 30 let staré poselství Talbotu-Matra Rancho. Na dobových fotkách tento francouzský vůz suverénně projíždí lesní cestou a slouží jako výborný parťák rodince na pikniku v přírodě, daleko od civilizace a asfaltových cest. Yetimu i jeho předchůdci tvář dotváří dvojice kulatých světel zakousnutá do nárazníku.

Rancho mezitím už prakticky zmizel z evropských silnic. Málokterý exemplář se dočkal svých desátých narozenin, koroze byla většinou proti. Jeho produkce skončila v roce 1983.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Najdete na iDNES.cz