Benet Automotive úzce spolupracuje s mladoboleslavskou automobilkou, dodává jí různé plastové díly a spojlery, které pro značku také vyvíjí. Právě u Benetu vznikalo podle informací iDNES.cz provedení superb s paketem Outdoor, který největší škodu přibližuje stylem k verzím scout ostatních škodovek. Více o Škodě Superb Outdoor čtěte zde
Teď se Benet odhodlal ke stavbě vlastního konceptu. Pojmenovali ho Etape a jako základ posloužila samozřejmě škodovka. Oblíbené SUV yeti přišlo o zadní pár dveří a kufr se otevřel, aby vznikla pick-upová korba. Z původních karosářských dílů modelu zůstala podle tvůrců pouze přední kapota. Vše ostatní se muselo upravovat nebo vyrábět nově. Došlo i na výpočty pevnosti nových dílů a jejich vývoj.
Výsledek Benet předvedl na autosalonu v Lipsku. "Chceme inspirovat jednotlivce i celé odvětví. Naším cílem je vyvolat ještě větší poptávku po individualizaci aut ze strany jak konečných zákazníků, tak výrobců," komentuje šéf Benetu Josef Zajíček.
Není to klasický pracovní pick-up. Na vození nářadí a sena je moc nóbl. Je to představa designérů o autě pro volný čas pro aktivní sportovce. Škoda je v očích veřejnosti spjata na nejvyšší úrovni s hokejem a cyklistikou.
Na hokejky, betony a puky je teď už moc horko, a tak korbu etape naplnili šlapacími silničními speciály. Však také jméno Etape odkazuje na etapy nejtěžších cyklozávodů jako je Tour de France, jehož je Škoda významným partnerem.
Benet se zabývá také úpravami aut pro koncové zákazníky. Na to poukazuje interiér konceptu vyvedený v černočervenobílé kombinaci. Nový koncept je prozatím jen demonstrací schopností české firmy specializující se na méně radikální úpravy škodovek. Když ale budete mít zájem, určitě vám u yetiho taky rádi uříznou střechu.
Škodovkologové si při pohledu na etape vzpomenou na Felicii Fun, žlutý pick-up s originálními doplňky a posuvnou zadní stěnou kabiny, který značka nabízela v devadesátých letech.