Diskuze

Škoda začala s výrobou elektrooctavií. Bude je zatím testovat

Mladoboleslavská automobilka začala s výrobou testovací flotily vozů Škoda Octavia Green E Line. První kilometry začnou najíždět letos na podzim.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Humiliter

31. 8. 2011 12:09
To jsou zas kecy

Jasně, že vůbec nejde o EKO, jde o to zajistit nezávislost na ropě ... nebo aspoň lepší vyjednávací pozici. Proč do elektroaut asi nejvíc investují Japonci ? Nechtěj skončit jako za druhý světový... stejně jako evropa poznala jak je jednoduchý přijít o přísun díky Lybii nebo třeba v případě plynu z Ruska.

Takže samozřejmě,že eko je zástěrka, ale když vidím ty rozčílený komenty jak je eko na pikatchu, tak se musim smát

0 0
možnosti

nepetr

30. 8. 2011 13:53
Ekologický automobil?

Žádný automobil a ani jiný dopravní prostředek nebude nikdy ekologický.

Jen při výrobě se vyprodukuje škodlivin až až a další při výrobě a

následném užívání dílů potřebných k jeho provozování. Od pneumatik přes

brzdy až pohonným hmotám, nemluvě o výstavbě a údržbě silnic:-P. Jediné ekologické řešení je chodit pěšky a to ještě bos;-).

0 0
možnosti

Karátek

30. 8. 2011 15:34
Re: Ekologický automobil?

A bez tatranek v kapse, i ten obal je neekologický. ;-D

0 0
možnosti

nepetr

30. 8. 2011 13:43
Co se týče elektriky

Je nejlepší možnou volbou do budoucna spojit jí se spalovacím motorem třeba na CNG. Než budou baterie lehčí než je třetina auta nemá smysl se tím nějak víc trápit. Nechtěl bych mít auto které bude mít dojezd byť 500km a bude vážit o 350 kylo víc než vůz se spalovacím motoremRv. Plug In hybrid je hudba budoucnosti a hlavně do měst.

0 0
možnosti

stará Blažková 05

30. 8. 2011 7:08
Zajímalo by mě,

kde chtějí brát energii pro všechny ty elektromobily.

Nevíte někdo jaký má příkon elektromobil velikosti Octavie a kolik jezdí v ČR osobních aut? Kolik se denně vyrobí v ČR elektrické energie?

0 0
možnosti

Beldor2

30. 8. 2011 10:29
Re: Zajímalo by mě,

To je ten nejmensi problem , kdyb se vsechny auta v Cr najednou prehodily na EE . tak by stacil jen jeden temelin navic (asi 2,5MW) . Ale dokud neexistujou pouzitelny baterie tak je to stejne jen nerealna hudba budoucnosti....

0 0
možnosti

jjezekj

30. 8. 2011 7:04
rozhodují ideologové a ne technici

A tak se plýtvá a plýtvá. Dnes jediná smysluplná  a ekologická i když uznávám nudná cesta je zlepšování účinosti  hned v autě. Vylepšování spalovacích motorů, odlehčování konstrukcí, snižování spotřeby elektřiny aut (klimatizace, denní svícení) , optimalizované pneumatiky, ale taky třeba hladší a plynulé jízdě uspořádané silnice.  To povede k primární uspoře paliva potažmo ropy. Stačí si uvědomit jednoduchou věc. Celková účinost je dána součinem účiností jednotlivých zařízení v cyklu od výroby ke spotřebě energie. Tj. např. elektrárna*vedení*transformátory*nabíječka*baterie*elektromotor a hle nějakých 15% ! Stále si myslíte, že elektromobily jsou ekologické ?

0 0
možnosti

Karelnik

30. 8. 2011 7:49
Re: rozhodují ideologové a ne technici

spalovací motor má účinnost 100%???? 8-o

0 0
možnosti

205

30. 8. 2011 0:34
.

Dojezd 150 km, to je fakt úžasný. Počítám, že je jen při minimu zapnutých zařízení, tak světla a dost. Když budu mít zapnutou klimu, rádio, nabíjet telefon a pojedu po dálnici, kde se skoro nebrzdí a baterie se tak nemají čím dobít, bude dojezd poloviční. Dovedu si to představit u auta, které je primárně určené pro městský provoz, třeba Smart, ale auto typu Octavie... Jedny německé hlavy vyvíjí elektromobily, zatímco ty druhé zavírají atomové elektrárny.

0 0
možnosti

Franta Prudil

29. 8. 2011 21:53
Aspoň něco, ale nic moc..

Škoda stále nějak nepochopila, že samostatný elektromobil bez spalovacího motoru má malý dojezd a je těžký. Baterie musí být neuvěřitelně drahá. Jinými slovy dost neprodejný model. Alespoň je napadlo tam hodit ten solární panel. Vůbec WV je dost pozadu v tomhle. Toyota už několik let jezdí, vylepšuje a prodává za konkurence schopný peníz. Aby VW nedopadlo jak SONY po příchodu LCD a plasmových televizí. Měli trinitron a teď nemají nic moc a sotva se drží nad vodou.

0 0
možnosti

vozova.hradba

30. 8. 2011 6:21
Re: Aspoň něco, ale nic moc..

Že Sony se sotva drží nad vodou :) To pobavilo :)

0 0
možnosti

superkutil

29. 8. 2011 18:23
Jak za časů RVHP.

Zase se snažíme objevit něco co už existuje http://img.auto.cz/news/img/galleries/2007-36/voc381_46e017b137985.jpg

0 0
možnosti

Fair-Play

29. 8. 2011 17:20
Jako příplatková výbava Long Drive

bude tažné zařízení a benzínová elektrocentrála na couráku;-D

4 0
možnosti

Agent-přisluhovač

29. 8. 2011 17:04
Špatně

Tohle (na rozdíl od hybridu) nekoupí nikdo.

Octavie není malé auto do města, a na delší trasy se s dojezdem 150km nehodí.

Navíc je to špatně už z principu - to auto je jako čistý elektromobil moc těžké (karoserie i nápravy z běžné octavie).

0 0
možnosti

Fair-Play

29. 8. 2011 17:13
Re: Špatně

Koupí, nebo lépe řečeno bude to provozovat nějaká firma které se chce tvářit děsně EKO za každou cenu;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...