Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda začala s výrobou elektrooctavií. Bude je zatím testovat

  11:21aktualizováno  13:52
Mladoboleslavská automobilka začala s výrobou testovací flotily vozů Škoda Octavia Green E Line. První kilometry začnou najíždět letos na podzim.

Škoda Octavia Green E Line | foto: Škoda

"Ve spolupráci s externími partnery budou sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů," vysvětluje automobilka.

První elektrickou škodovku na silnicích rozeznáme podle designových polepů a speciálního bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti asi 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Škoda zahájila výrobu testovací flotily elektrických Octavií Green E Line

Elektromobilům – zdá se – patří budoucnost. Do jejich vývoje se intenzivně pustil celý koncern Volkswagen, do něhož patří i česká značka. "Myslím, že právě elektromobily jsou správnou odpovědí na neustále přísnější emisní limity a potřebu trvale udržitelného rozvoje automobilového průmyslu," komentuje Eckhard Scholz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj.

Škoda představila elektrickou octavii loni v září na autosalonu v Paříži. "Během tří až čtyř let chceme uvést první sériově vyráběné elektrické škodovky," slíbil při jejím odhalení zástupce automobilky. Čtěte zde

Dojezd 150 kilometrů

Octavia Green E Line vychází z oblíbeného modelu Škoda Octavia Combi. "Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru," vysvětluje Evžen Krauskopf z tiskového oddělení automobilky. "Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen."

Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici od nejnižších otáček. To je oceňovaná vlastnost elektromotorů. Hbitost ocení řidič zejména v městském provozu.

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru, který schová energii na 150 kilometrů jízdy. Baterie se skládá ze 180 článků s celkovou energií 26,5 kWh, hmotnost akumulátoru je asi 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.

Škoda také prozradila, že zákazníkům nabídne i nabíjecí (plug-in) hybridní vůz, který kombinuje spalovací agregát s elektromotorem.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.