Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda začíná s montáží fabií na Ukrajině

  15:41aktualizováno  15:41
Mladoboleslavská automobilka v těchto dnech zahájila zkušební montáž modelové řady fabia v ukrajinském závodě v Solomonovu nedaleko Užhorodu. Dle tiskového mluvčího Milana Smutného by se v červenci měla rozběhnout sériová výroba a následně také prodej kompletní modelové řady fabia, čímž se menší škodovácký model zařadí po bok větší octavie.

Octavie se na Ukrajině začala z rozložených dílů montovat již v prosinci loňského roku, přičemž současná kapacita dosahuje zhruba 300 vozů měsíčně. Po zahájení sériové montáže modelů fabia v červenci by se měla zvýšit kapacita provozu až na 500 vozů měsíčně. Investorem projektu je ukrajinská firma Eurocar, která od tuzemského výrobce získala licenci na montáž škodovek.

Škoda Auto je tak první značkou koncernu Volkswagen v bývalých zemích SSSR, která v tomto regionu automobily vyrábí. Podle informací od výrobce projevují ukrajinští zákazníci také zájem o superb, který byl na zdejším trhu poprvé představen koncem května na kyjevském mezinárodním autosalonu. O superb projevila zájem také ukrajinská vláda, která zařadí tento vůz do výběrového řízení na reprezentativní limuzínu vlády Ukrajinské republiky.

Za prvních pět měsíců letošního roku vzrostl prodej automobilů Škoda na Ukrajině proti témuž období loni o 84 procent na 2146 vozů. V roce 2001 se prodej meziročně zvýšil o 80,3 procenta na 4212 vozů a letos se očekává další vzestup.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.