Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka představila studii limuzíny Montreux

  13:28aktualizováno  13:28
Ž e n e v a - Mladoboleslavská Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Ženevě studii největšího automobilu ve své novodobé historii. Koncept s pracovním názvem Montreux má rozvor a celkovou délku dokonce o deset centimetrů větší než koncernový příbuzný Volkswagen Passat. Další technické podrobnosti včetně předpokládané ceny představitelé Škody odmítli prozradit.

O tom, jestli se studie začne vyrábět, by se podle zástupců automobilky mělo rozhodnout v několika příštích měsících, částečně podle reakcí u veřejnosti nebo motoristických novinářů.

"První reakce po odhalení vozu byly velmi pozitivní.

Švýcarští prodejci škodovek mi gratulovali," řekl technický šéf automobilky Škoda Wilfried Bockelmann.

Továrna užívá pro vůz pracovní název Škoda Bohemia.

Ani Montreux ani Bohemia však nejsou názvy definitivní.

Škoda Auto se luxusním modelem snaží zaplnit mezeru na trhu po automobilech jako Ford Scorpio nebo Opel Senator.

Neznámá zůstává  cena. Většina konkurentů však nestojí méně než 600 tisíc korun.

Fotografie novinek ze ženevského autosalonu, včetně nové
ŠKODY FABIA SEDAN

NAJDETE ZDE

A čím by Škoda Montreux měla přesvědčit zákazníka váhajícího mezi ní a vozem jakým je třebaVolkswagen Passat? "Nabídneme více prostoru," zdůraznil Vratislav Kulhánek a vyloučil, že by měla být velká škoda levnější než srovnatelný volkswagen.

HLASUJTE
Myslíte, že bude limuzína Škoda Montreux konkurovat vozům jako jsou mercedes nebo audi?

Podle vyjádření šéfa automobilky bude limuzína především pro ředitele, velvyslance nebo ministry. Od doby, kdy se přestala vyrábět Tatra 613, velké auto z domácí produkce českému trhu chybí," okomentoval nový vůz Vratislav Kulhánek.

ŠKODA MONTREUX očima designéra
Škoda Montreux, to je nová kapitola v novodobých dějinách českého automobilového průmyslu. Ten tam je image Tatry jako výrobce luxusních vozidel pro vládní a reprezentativní účely. Ta tam je dokonce i schopnost takové vozy v Tatře vyrábět, a tak se na uvolněný trůn chystá dosednout nová Škoda Montreux.

 Už při vyslovení otázky na její šance v boji o získání zákazníků tuším odpověď. Jsou vysoké! Uvážíme-li, že je montreux více škodovkou než inovovaný passat volkswagenem, a spočítáme-li prodejní úspěchy passatu, máme odpověď jasnou. Teoreticky je možné, že by image škodovky ještě nemusel stačit na výraznější průlom do této kategorie vozů.

Mám však za to, že ani západoevropští zákazníci nejsou slepí, aby si nevšimli, že kvalita a velká většina dílů nového montreux jsou shodné s passatem. Oba koncernoví konkurenti (montreux je o několik centimetrů větší) jsou si velmi podobní, ale nesmíme zapomínat, že u volkswagenu použité ideje používá škodovka coby firemní image už od doby octavie.

Mám na mysli především zadní světla, která nepřesahují do bočních partií. Výrazně chromovaná přední maska, která už se pro škodovku stává pomalu tradicí, se také na voze značky Volkswagen objevila u passatu poprvé. Při pohledu do interiéru už však poznáváme passat naprosto jednoznačně.

Palubní deska včetně středové konzoly je dle mého soudu úplně identická, a tak může naše oko oceňovat pouze nové a velmi atraktivní dveřní výplně.
JAN PROKOP, spolupracovník redakce

Koncept Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.