Škodovka představila studii limuzíny Montreux

Ž e n e v a - Mladoboleslavská Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Ženevě studii největšího automobilu ve své novodobé historii. Koncept s pracovním názvem Montreux má rozvor a celkovou délku dokonce o deset centimetrů větší než koncernový příbuzný Volkswagen Passat. Další technické podrobnosti včetně předpokládané ceny představitelé Škody odmítli prozradit.

O tom, jestli se studie začne vyrábět, by se podle zástupců automobilky mělo rozhodnout v několika příštích měsících, částečně podle reakcí u veřejnosti nebo motoristických novinářů.

"První reakce po odhalení vozu byly velmi pozitivní.

Švýcarští prodejci škodovek mi gratulovali," řekl technický šéf automobilky Škoda Wilfried Bockelmann.

Továrna užívá pro vůz pracovní název Škoda Bohemia.

Ani Montreux ani Bohemia však nejsou názvy definitivní.

Škoda Auto se luxusním modelem snaží zaplnit mezeru na trhu po automobilech jako Ford Scorpio nebo Opel Senator.

Neznámá zůstává  cena. Většina konkurentů však nestojí méně než 600 tisíc korun.

Fotografie novinek ze ženevského autosalonu, včetně nové
ŠKODY FABIA SEDAN

NAJDETE ZDE

A čím by Škoda Montreux měla přesvědčit zákazníka váhajícího mezi ní a vozem jakým je třebaVolkswagen Passat? "Nabídneme více prostoru," zdůraznil Vratislav Kulhánek a vyloučil, že by měla být velká škoda levnější než srovnatelný volkswagen.

HLASUJTE
Myslíte, že bude limuzína Škoda Montreux konkurovat vozům jako jsou mercedes nebo audi?

Podle vyjádření šéfa automobilky bude limuzína především pro ředitele, velvyslance nebo ministry. Od doby, kdy se přestala vyrábět Tatra 613, velké auto z domácí produkce českému trhu chybí," okomentoval nový vůz Vratislav Kulhánek.

ŠKODA MONTREUX očima designéra
Škoda Montreux, to je nová kapitola v novodobých dějinách českého automobilového průmyslu. Ten tam je image Tatry jako výrobce luxusních vozidel pro vládní a reprezentativní účely. Ta tam je dokonce i schopnost takové vozy v Tatře vyrábět, a tak se na uvolněný trůn chystá dosednout nová Škoda Montreux.

 Už při vyslovení otázky na její šance v boji o získání zákazníků tuším odpověď. Jsou vysoké! Uvážíme-li, že je montreux více škodovkou než inovovaný passat volkswagenem, a spočítáme-li prodejní úspěchy passatu, máme odpověď jasnou. Teoreticky je možné, že by image škodovky ještě nemusel stačit na výraznější průlom do této kategorie vozů.

Mám však za to, že ani západoevropští zákazníci nejsou slepí, aby si nevšimli, že kvalita a velká většina dílů nového montreux jsou shodné s passatem. Oba koncernoví konkurenti (montreux je o několik centimetrů větší) jsou si velmi podobní, ale nesmíme zapomínat, že u volkswagenu použité ideje používá škodovka coby firemní image už od doby octavie.

Mám na mysli především zadní světla, která nepřesahují do bočních partií. Výrazně chromovaná přední maska, která už se pro škodovku stává pomalu tradicí, se také na voze značky Volkswagen objevila u passatu poprvé. Při pohledu do interiéru už však poznáváme passat naprosto jednoznačně.

Palubní deska včetně středové konzoly je dle mého soudu úplně identická, a tak může naše oko oceňovat pouze nové a velmi atraktivní dveřní výplně.
JAN PROKOP, spolupracovník redakce

Koncept Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux