Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka uvažuje o ukončení výroby fabií ve Vrchlabí

  8:27aktualizováno  8:27
MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto odmítá spekulace o tom, že kvůli poklesu zájmu o její vozy hrozí v podniku velké propouštění. Připouští ovšem, že jedná o možnosti ukončit v pobočném závodě Vrchlabí výrobu fabie sedan. Ani tato varianta by ale podle firmy neměla přinést vážné ohrožení zaměstnanosti. Agentuře to potvrdili zástupci firmy i odborářů.

"Je to jedna z možných variant, že tam (ve Vrchlabí) necháme jen octavie, ale zatím není rozhodnuto," řekl ČTK Jaroslav Černý z tiskového odboru firmy. Podle odborářů se zvažuje ukončení výroby fabií ve Vrchlabí k 31. říjnu.

Podle informací zveřejněných v odborářském tisku by se zde mohlo zrušit až 100 pracovních míst. Mluvčí škodováckých odborářů Jaromír Cvrček ovšem odmítl tyto informace upřesnit. Podle Černého by ani tato varianta neznamenala hromadné propouštění. Situace by se řešila zřejmě přesuny v rámci podniku. Podle odborářského tisku by se firma zřejmě nejdříve rozloučila se zapůjčeným personálem.

"Odbory nepřipouštějí žádné propouštění, protože mají s vedením firmy uzavřenou dohodu o zaměstnanosti, která je součástí platné kolektivní smlouvy. Ta platí do konce roku," řekl Cvrček. V říjnu začne kolektivní vyjednávání pro rok 2003. Udržení  zaměstnanosti by podle Cvrčka mělo být v tomto jednání prioritou podobně jako v předešlých letech.

Kvůli nepříznivému vývoji na trzích automobilka letos již dvakrát omezila výrobu, pokaždé zhruba o dva tisíce vozů. Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Letos v pololetí jí však klesl celosvětově prodej vozů o 7,4 procenta na 228.336 vozů. Letos plánuje automobilka udržet výrobu a prodej zhruba na úrovni loňského roku.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.