Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka vsází nejvíc na trhy v Mexiku a Indii

  12:04aktualizováno  12:04
Automobilka Škoda Auto hodlá zlepšit celkové prodejní výsledky i většími úspěchy na exotických trzích. Za nejperspektivnější s ohledem na objemový potenciál považuje firma v dohledné době trhy Indie a Mexika. Zároveň ale chystá průniky na další dosud neobsazené trhy, sdělil mluvčí firmy Milan Smutný.

Automobilka začala montovat vozy v Indii koncem minulého roku a oznámila, že zde hodlá letos prodat kolem pěti tisíc vozů. Testovací fáze zde skončila koncem prosince a od poloviny března už firma pravidelně dodává indickým dealerům. Dosud vyexpedovala tisíc vozů. Vzhledem k dobrému přijetí na indickém trhu
společnost očekává, že roční cíl splní. V dalších letech by se podle informací z firemního tisku mohl objem výroby v Indii ustálit na 10.000 vozech ročně.

Značné naděje spojuje firma s velkým trhem v Mexiku. Ve střednědobém horizontu zde hodlá prodávat 12.000 až 15.000 vozů. Možnosti prodeje ve střední a Jižní Americe jsou pro Škodu Auto v současné době komplikované i kvůli složité politické situaci v Argentině a Venezuele. Ve střednědobém a dlouhodobém horizontu ale automobilka čeká i zde růst prodeje. V současné době jsou hlavními trhy v tomto sektoru pro firmu Dominikánská republika, Ekvádor, Chile a Kolumbie. Letos zde automobilka chce prodat kolem 5000 vozů.

Ještě v letošním roce plánuje Škoda Auto zahájit prodej vozů v Indonésii. O rok později počítá Škoda také se vstupem na australský trh. Mezi další exotické trhy, které přicházejí v úvahu, řadí firma například Nový Zéland, Tchai-wan, Pobřeží
slonoviny a další menší trhy. Cílem firmy je podle Smutného především využít nynější a dosud nevyužité potenciály těchto trhů.

I nadále zůstávají ale stěžejní pro firmu především evropské trhy. V prvním čtvrtletí klesl celosvětově její prodej o 9,1 procenta na 107.277 vozů. Největší podíl prodeje připadá na západní Evropu, kde společnost prodala 62.721 vozů. Na českém trhu prodala v tomto období 18.151 vozů. V roce 2001 Škoda Auto zvýšila celosvětový prodej vozidel o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Z celkové produkce bylo 82 procent vyrobených vozidel určeno pro zahraniční trhy.

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.