Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka vyveze do Číny tisíc vozů

  17:12aktualizováno  17:12
Automobilka Škoda Auto dodá letos do Číny nejméně tisíc vozů všech tří modelových řad. Po červnovém vývozu 300 vozů nyní uzavřela nový kontrakt na dodávku dalších 700 vozů v celkové hodnotě 11,5 miliónu dolarů. Zájem čínských obchodníků ale signalizuje, že škodovek by se zde mohlo prodat až pět tisíc ročně.

Nový kontrakt umožnilo Škodě Auto získání příslušných kvót na dovoz těchto vozů, jimiž čínská strana limituje import zahraničního zboží. Automobilka dodá do Číny 400 vozů v říjnu a 300 v prosinci. V celkové dodávce nebude chybět ani několik set vozů nejnovějšího modelu Superb, který byl nedávno představen na
mezinárodním autosalónu v Pekingu. Prodej a servis škodovek v Číně bude zajišťovat společnost China National Machinery Import & Export Co.

Od počátku 90. let minulého století vyvezla Škoda Auto na čínský trh zhruba 40.000 vozů. Na několik let ale musela export do Číny zcela přerušit kvůli tvrdým obchodním bariérám. Vývoz obnovila v loňském roce, kdy získala kvóty na vývoz tisíce vozů. Nový kontrakt se podařilo uzavřít minulý týden v souvislosti s
jednáním ministerstva průmyslu a obchodu a Číny o snížení silného deficitu Česka v obchodě s Čínou. 

Na čínském automobilovém trhu se ročně prodá asi 700.000 nových vozů. Přes polovinu trhu patří koncernu Volkswagen, který má v Číně montážní závody v Šanghaji a Čančungu. Silně se zde angažuje i General Motors a další světové automobilky. 

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.