Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovku by chtěl mít každý padesátý Němec

aktualizováno 
Pokud jde o nejoblíbenější značky automobilů, jsou Němci vlastenci a před luxusem začínají upřednostňovat solidní standard. V průzkumu, který tento týden zveřejnila společnost TNS Infratest, nároční němečtí motoristé nejčastěji zmiňovali značky Mercedes, Audi a Volkswagen v odpovědi na otázku, jaké auto by si pořídili, kdyby se nemuseli ohlížet na peníze.

Nejčastěji zmiňovaným automobilem mezi vysněnými modely bylo Audi A4 | foto: Audi

V minulých letech jasně nejoblíbenější mercedesy přitom výrazně ztratily. Škodovku by ve své garáži chtěl mít téměř každý padesátý Němec.

Tři nejoblíbenější značky Němců se umístily v průzkumu ze sklonku minulého roku v tak těsných odstupech za sebou, že je podle statistiků pokryje statistická odchylka.

Některý z modelů značky Mercedes letos uvedlo jako svůj vysněný vůz 13,9 procenta z více než 1500 dotázaných, Audi zaznělo u 13,2 procenta z nich a Volkswagen jmenovalo 13 procent respondentů.

Všechny tři značky tak lze vyhlásit za vítěze pro rok 2007, uvedl Stoyan Kamburow z TNS Infratest.

Nad trojicí vítězných značek s výrazným odstupem zaostávají značky jako BMW a Porsche.

"Nejnápadnější je na aktuálních výsledcích všeobecný ústup německých luxusních značek v přáních motoristů. Jestliže Audi, BMW, Mercedes a Porsche v roce 2006 ještě zabíraly podíl 47,4 procenta v automobilových přáních německých řidičů osobních vozů, nyní klesl na 41,1 procenta," uvedl Kamburow.

Stále více se Němci zaobírají myšlenkou pořídit si Volkswagen, jejž si oproti loňsku polepšil o 2,6 procenta, Peugeot (o 1,4 procenta na 2,5 procenta) nebo škodovku (zlepšení o 1,1 procenta na nynějších 1,8 procenta).

Mezi jednotlivými modely se nově projevila dominance vozů z rodiny koncernu Volkswagen, do níž patří také značky Audi nebo Škoda.

Vůbec nejčastěji zmiňovaným automobilem mezi vysněnými modely bylo Audi A4 se 3,9 procenta dotázaných, druhý se umístil Volkswagen Golf se 3,7 procenta a třetí Audi A6 se 3,5 procenta.

Auta, o kterých sní Němci
1. Mercedes (13,9%)
2. Audi (13,2%)
3. Volkswagen (13,0%)
4. BMW (9,9%)
5. Opel (4,4%)
6. Ford (4,1%)
7. Porsche (4,1%)
8. Peugeot (2,5%)
9. Toyota (2,4%)
10. Ferrari (2,2%)

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.