Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky blízké budoucnosti: Woodster a Roadster

  12:29aktualizováno  12:29
Mladoboleslavská automobilka chce v následujících letech rozšířit nabídku modelů. Ke konvenčním škodovkám přibude do roka velkoprostorový roomster a později možná i hravý yeti pro volný čas. Velké automobilky ale nabízejí ještě další modely, určené ke specifičtějším účelům, o kterých by Škoda mohla popřemýšlet.

 

foto100 LET ŠKODOVEK
Pozor! Velká příloha

Začínající designér Michal Vlček, úspěšný účastník posledního ročníku designérské soutěže Peugeotu, navrhl další dvě Škodovky, míříci do segmentů, kam by škodováčtí romantici dozajista také rádi nakoukli.

Praktické uvažování manažerských hlav však říká: NE!

Jen ve snech tak ještě nadlouho zůstanou velké offroady, nebo ladné a silné sporťáky s okřídleným šípem na kapotě.

Woodster: americká škodovka

Velká auta, která se kdysi ráda proháněla terénem, jsou mezi řidiči stále oblíbenější. Třída off-roadů a SUVček je jednou z nejrychleji rostoucích kategorií aut. Co na tom, že jezdí vesměs ve městech, vozí jednoho člověka a pod kapotou mají žíznivý motor hodný autobusu. Pocit výlučnosti, bezpečí a pohodlí negativa přehluší.

Michal Vlček se inspiroval zaoceánskými koráby silnic, které se líně šinou po amerických dálnicích. Autor o woodsteru říká: "Mým hlavním cílem bylo vytvořit něco opravdu velkého, po vzoru amerických kousků."

Woodster nevyniká agresivním nebo futuristickým designem. Sám autor přiznává: "Nad woodsterem jsem v průběhu návrhu hodně přemýšlel, protože už při kresbě mi připadal málo nadčasový. Ale rozhodl jsem se ho přesto dokončit... Výsledkem je design, který je možná až moc současný a střídmý."

Při pečlivém zkoumání na pohled konvenčního auta, které by mohlo bez okoloků vyrazit do provozu, ale odhalíme nápadité detaily. Protiběžné dveře se na podobný typ auta hodí. Když ovšem dojde na "lámání chleba" a podobné řešení má zamířit do výroby, zasáhnou technologové. Náročnou konstrukci a zesílení karoserie bez B sloupku se do praxe nakonec odváží uvést málokdo.

Mladému designérovi se zalíbíl yetiovský první A sloupek s navazujícími ližinami a uplatnil ho i na woodsteru.

Střešní nosiče jsou protaženy až nad pick-upovskou ložnou plochu a poskytují tak dostatek prostoru pro stěhovavé choutky případného uživatele.

Rychle a zběsile - Roadster

Druhým návrhem z dílny Michala Vlčka je Škoda Roadster. Velké, silné a rychlé kupé s kočičíma přimhouřenýma očima a uhlazeným minimalistickým designem.

Legenda jménem Škoda 110R se českým motoristickým nadšencům zažrala do morku kostí. Autor říká, že podobnost je dílem náhody, boční linie roadsteru ale připomínají legendární "eRko" na první pohled.

Aerodynamika byla při tvorbě na prvním místě, jednoduchá příď vozu s úzkými světly se příliš k "okatým" škodovkám současnosti nehlásí. Michal Vlček k tomu říká: "Velká světla, které dnes vidíme na škodovkách, nebudou v budoucnu potřeba, vše zastoupí několik diod. Tím pádem se bude tvar zužovat a zostřovat."

Záď auta autor prozatím pouze naznačil. Na první pohled zaujmou úzká světla, která si rozumí s těmi vpředu. Vše korunují hluboké ráfky kol, které objímají vysportované svaly blatníků.

Oba návrhy jsou přihlášeny do designérské soutěže Škoda auto na téma: Navrhněte automobil budoucnosti.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.