Škodovky budou tankovat ze zásuvky

Volkswagen usilovně pracuje na svém prvním hybridním autě a lze jen těžko předpokládat, že by ve Škodovce vyvíjeli svůj vlastní elektropohon. Stejně jako u řady jiných technických částí dostane česká pobočka německé firmy nové koncernové motory. Hybridní škodovky tedy budou pravděpodobně tankovat elektřinu a naftu.

Možná už brzy se dočkáme Škody Octavia s hybridním pohonem. | foto: Škoda auto

Zkušební Volkswagen Golf Twin Drive už nyní ukazuje, jak budou jezdit za pár let vozy mladoboleslavské značky. S hybridním golfem modré barvy se už projeli redaktoři v Německu vycházejících časopisů o autech. A golfa, o jehož pohon se starají elektromotor spolu s agregátem na naftu, hodně pochválili.

Magazín Auto Bild naopak za největší minus považuje skutečnost, že sériové auto bude hotovo až za sedm let. Pohledem českého trhu, kterému stále suverénně vládnou vozy s šípem ve znaku, nebude v roce 2015 elektromotorům nic bránit v cestě pod kapoty fabií, octavií či superbů. Dříve se jich zdejší motoristé nedočkají.

Za sedm let budou moci první majitelé aut koncernu Volkswagen natankovat auto ze své domácí zásuvky. První verze Golfu Twin Drive ujede na naplněné lithium-ionové baterie až 50 kilometrů, maximálně rychlostí 120 km/h.

Volkswagen Golf TwinDrive

Na elektromotor jede auto skoro bezhlučně, z kabiny jsou slyšet spíše motory ostatních aut. Nabití prázdných baterií zastrčením kabelu do zásuvky trvá čtyři hodiny. Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud. Magazín Auto Bild spočítal, že naplnění baterií ze zásuvky přijde v Německu na 1,80 eura. To je asi 45 korun.

Hybridní pohon však nabízí také využití naftového motoru. Řidič na voliči, jenž se podobá páce automatické převodovky, vybere, který motor má pracovat nebo zda se mají oba doplňovat.
Rozhodování však lze přenechat chytré elektronice.

Auto Bild dává příklad: chci jet do 80 kilometrů vzdáleného velkoměsta, tam potřebuji urazit dalších 20 kilometrů. Twin Drive si nechá v záloze na městský provoz kapacitu baterií právě odpovídající 20 kilometrům, zbytek spotřebuje cestou k městu. Po tuto dobu pracuje spolu s turbodieselem.

Volkswagen Golf TwinDrive

Konečný účet stokilometrové jízdy: naftový motor spálil v průměru 2,5 litru, k tomu je třeba připočítat osm kilowatthodin z baterií. Stokilometrová jízda přišla na 5,55 eura (necelých 140 korun).

Modrý zkušební golf vypadá zvenčí úplně stejně jako dnešní auto. Při bližším ohledání zkušený pozorovatel odhalí dvě přípojky k elektrickému zařízení. Jedna je vpředu v nárazníku, druhá vzadu.

Uvnitř auta padne do oka centrální volič, kterým se přepíná mezi pohony. Buď se zapojí motor 1,6 TDI (102 koní), nebo trojice elektromotorů s celkovým výkonem 90 koní. Dva z nich jsou u každého ze zadních kol (také je pohánějí), jeden je vpředu. Sériové auto by ale mělo dostat jeden elektromotor umístěný vedle turbodieselu pod přední kapotou. Půjde o levnější řešení. 

Volkswagen Golf TwinDrive

Nejčastější využití ale najde třetí poloha voliče, která znamená hybridní pohon. Elektronika v tomto případě vybírá ideální souhru všech motorů. Při nízkých rychlostech kola roztáčejí elektromotory. Jakmile ručička rychloměru překoná hranici okolo 50 km/h, spouští se paralelní pohon – elektromotory slouží jako podpora pro turbodiesel.

Na elektromotor zrychlí Golf Twind Drive na 100 km/h za 13,5 sekundy. Se zapnutým turbodieselem to zvládne za 9,9 sekundy.

Elektromotoru dávají energii lithium-ionové baterie, které zabírají místo pod zavazadlovým prostorem. Snižují jeho objem a záď auta zatěžují 160 kilogramy navíc. Dobíjejí se ze zásuvky nebo z turbodieselového motoru, část energie se také získává zpět při brzdění.

Redaktoři magazínu Auto Motor und Sport při svezení se zkušebním hybridním golfem registrovali horší jízdní chování při rychlém průjezdu zatáčkami. Vinna je těžší záď auta, kde jsou umístěny akumulátory.

Volkswagen Golf TwinDrive

Naopak pochválili dynamiku, která se dostavuje při zapnutí všech motorů. Doslova píšou o překvapivé radosti z jízdy. Když pracuje turbodiesel, umí Twin Drive uhánět až rychlostí 170 km/h.

První zkušenosti s hybridními volkswageny dopadají velmi dobře. Ani Škoda Octavia Twin Drive tak nemusí být špatná.

Volkswagen Golf TwinDrive

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...