Motor 1,4 TSI pod kapotou VW Golf GT

Motor 1,4 TSI pod kapotou VW Golf GT | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škodovky dostanou rodinné zlato VW - motor 1,4 TSI

  • 58
Donedávna si ho Volkswagen žárlivě schovával jen pro své modely. Doba pokročila, konkurence začíná dotírat, a tak se skvělý - ale také drahý - motor 1,4 TSI dostane i pod kapoty škodovek.

Eckhard Scholz, člen představenstva zodpovědný za oblast technického vývoje, v rozhovoru uveřejněném na internetových stránkách mladoboleslavské automobilky prohlásil, že dvakrát přeplňovaný motor 1,4 TSI bude nabízen i ve škodovkách.

Podle neoficiálních informací by se TSIčko mělo objevit v nové fabii. Chybět by neměla ani kombinace s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Prozradil také, na čem momentálně pracuje vývojové centrum automobilky: "Budeme dále zintenzivňovat úsilí v oblasti spotřeby. Diskuse o CO2 bude mít značný vliv na rozhodování o všech nových produktech společnosti."

Modely české značky budou jezdit na zemní plyn (CNG). Kdy se dočkáme sériové produkce Eckhard Scholz prozatím neprozradil: "Na tématice CNG pracujeme velice intenzivně, aniž bych dnes mohl sdělit konkrétní termíny nasazení. Na alternativních pohonných hmotách celkově pracujeme s velkou vervou."

Projekt Yeti
Malý terénní model už najezdil první testovací kilometry. Šéf vývojářů škodovky prozradil, v jaké fázi je projekt nyní: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení."

Všechna kola mladoboleslavského SUVčka bude mimo jiné pohánět nový turbomotor, který před nedávnem dostala octavia: "Co se variant náhonu týče, budeme Yeti samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8l TSI, který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."