Oprava píchlého kola lepicí sadou

Oprava píchlého kola lepicí sadou | foto: MF DNES

Škodovky od června bez rezervy, dorazí také nová Octavia RS a Scout

  • 274
Poslední květnový týden začne mladoboleslavská automobilka vyrábět auta specifikovaná jako modelový rok 2010. Do všech škodovek přestane český výrobce dávat rezervní kolo; odstartuje také výroba rychlých Octavií RS a terénních scoutů s novou tváří s velkými čelními světly.

Od 22. týdne letošního roku začíná pro Škodu nový modelový rok 2010. "Všechna auta budou ve standardní výbavě bez rezervy, zvedáku a klíče na kola," říká Radek Donner, vedoucí prodeje největšího pražského dealera škodovek NH Car. "Místo toho bude v autě sada na opravu pneumatik obsahující lepicí pěnu a kompresor," vysvětluje.

"Tuto změnu nám umožňuje legislativa," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise.

"Za plnohodnotnou rezervu bude možné připlatit," ubezpečuje Radek Donner. "Pro fabii a roomster to bude tisíc korun, pro octavii a Octavii Tour 1 200 a u superbu se bude připlácet 1 400 korun."

test lepicích sad

Neumíte vyměnit kolo? Zalepte ho - více čtěte ZDE

S novým modelovým rokem se v červnu začne prodávat i nová Octavia RS a nová Octavia Scout. Očekává se, že se obě premiérově představí na autosalonu v Brně začátkem června. Octavia RS dostane kromě nové tváře také nový, o něco silnější moderní motor. Více o nové Škodě Octavii RS čtěte ZDE

"Drobné změny se dotknou i výbav," pokračuje Donner. "Dojde ke změně cen barev. U fabie byl do nynějška metalízový lak za 8 500 korun, nově bude o 400 korun dražší," říká. U octavie bude zdražení metalízy citelnější. Z dnešních osmi a půl tisíce se příplatek zvýší na 11 500.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda můžete koupit na www.automodul.cz

Od 27. výrobního týdne (začátek července) také dojde ke změně v nabídce motorů octavie. Moderní commonrailový motor 1,6 TDI nahradí motor 1,9 TDI PD vybavený filtrem pevných částic, ovšem verze starého TDIčka bez filtru zůstane i nadále v nabídce.

Nejočekávanější škodováckou novinkou první poloviny letošního roku je terénní vůz Yeti. Donner očekává zahájení prodeje po celozávodní dovolené, tedy přibližně začátkem srpna. "Je to ale předběžná informace, možná se to ještě změní," uzavírá Donner.