Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky v testu dopadly průměrně

  12:07aktualizováno  12:07
Testy Euro NCAP počínaje Škodou Fabia prošly všechny další vozy z Mladé Boleslavi. Tím posledním byla nová Škoda Octavia. Jak si škodovky vedly?

Dlouhodobě prodejně nejúspěšnější Škoda Fabia tvrdou zkouškou Euro NCAP prošla už před pěti lety společně s dalšími 13 malými vozy, jako jsou Peugeot 206, Renault Clio, Ford Fiesta nebo Volkswagen Polo.

Nejnovější automobily jsou o poznání bezpečnější, ale ve srovnání s konkurenty, z nichž část už změnila tvář, si fabia nevedla špatně.

Celkově získala čtyři hvězdičky a 26 bodů. Lépe na tom byla pouze Toyota Yaris, která si odvezla o dva body více.

Fabii navíc výrazně znevýhodnila absence druhého airbagu. Jak tehdy výsledky testu shrnula sama Euro NCAP? „Škoda Fabia je pevné malé auto, které nabízí dostačující ochranu,“ vysvětloval bývalý šéf zkoušek Euro NCAP a prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Max Mosley.

Při čelním nárazu airbag řidiče a předpínače bezpečnostních pásů zabránily kontaktu řidičova těla s volantem. Vyšší nebezpečí znamenaly pouze tvrdé plasty, které mírně ohrožovaly řidičovu pravou nohu. Při bočním nárazu se řidičova hlava střetla se sloupkem, ale jeho obložení zamezilo vážnějšímu zranění.

Euro NCAP kritizoval absenci výrazného upozornění na možnost zranění nebo smrti dítěte přepravovaného v autosedačce na místě spolujezdce při aktivaci čelního airbagu.

Octavia se zlepšila

První generace Škody Octavia dostala v roce 2001 za čelní a boční náraz 25 bodů a čtyři hvězdičky, její nástupce má hvězdičky rovněž čtyři, ale vybojoval o dva body více. Pro starší octavii, dnes označovanou jako Tour, byly čtyři hvězdičky dobrým výsledkem, nová verze ve srovnání s konkurencí však pokulhává.

„Octavia (Tour) nabízí dostatečně silný prostor pro cestující, ačkoli prostor v oblasti pedálů byl při čelním nárazu porušen. Tlak na hrudník řidiče a spolujezdce byl poměrně velký,“ informují organizátoři testu. Kritice se nevyhnula ani ochrana cestujících v oblasti klína a dolní části nohou.

Nová octavia v minulém roce prošla testem už vybavená čelními i bočními airbagy. Bez větších problémů se vůz vypořádal s čelním nárazem, kdy problémy hrozí pouze při kontaktu řidičova kolena s palubní deskou. Plný počet bodů si octavia odnesla za boční náraz.

Superb jen průměrný

Superb, největší vůz z Mladé Boleslavi, sice ukořistil čtyři hvězdičky, ale za úspěch se to považovat nedá. Zvláště když při čelním nárazu došlo k úderu řidičovy hlavy přes airbag o volant.

Navíc bylo zjištěno i závažné poškození karoserie, a posádku tak ochránily pouze samonavíjecí bezpečnostní pásy s předpínači. Lepších výsledků superb dosáhl při boční nárazu. Špatně naopak dopadl při srážce s chodcem. Nezískal totiž ani bod. „Hrozný výsledek,“ nebrala si servítky Euro NCAP.

Škoda Fabia v crashtestu EuroNCAP

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.