VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

aktualizováno 
Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá závodnice a expertka po slavném, přetěžkém a velmi nebezpečném okruhu protáhla Škodu Kodiaq RS.

Sabine Schmitzová jakožto uznávaná odbornice na Severní smyčku zná tento legendární 20,832 kilometru dlouhý okruh zvaný Zelené peklo v německém regionu Eifel se 73 zatáčkami a zhruba třísetmetrovým převýšením opravdu nazpaměť. Jako první a dosud jediná žena v historii tu vyhrála slavný 24hodinový závod. 

Na sedadle spolujezdce seděl František Drábek, jeden z těch, kteří dohlíželi na vývoj Kodiaqu.

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

„Nová vrcholná verze úspěšného SUV bude oficiálně představena v říjnu na autosalonu v Paříži,“ uvádí Hermann Prax z tiskového oddělení mladoboleslavské značky.

Kodiaq RS dostane podle předběžných neoficiálních informací pod kapotu dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 240 koní (176 kW) a 500 newtonmetry točivého momentu, spojený by měl být s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Motor známý z Passatu BiTDI dostává například i nový Volkswagen Tiguan. Ten dokáže s tímto motorem pod kapotou pokořit stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy.

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Okruh Nikiho Laudy

Středověké město Nürburg leží v německém státě Porýní-Falc. Nejednoho milovníka historie by určitě přilákal zajímavý gotický hrad, mnohem víc je tu ale ve vzduchu cítit adrenalin a spálený benzin. Fanoušci rychlých aut totiž místo znají jako nejslavnější okruh na světě, Nürburgring.

Leží těsně za městem a jeho stavbě za vzor posloužil sicilský okruh Targa Florio, z nějž je dnes už jen zajímavá silnice mezi ostrovními vesnicemi. Nürburgring, nebo prostě jen „Ring“, měří přes dvacet kilometrů a dělí se na dvě části - Grand Prix Strecke a Nordschleife (severní smyčka). Když se ubytujete v některém z přilehlých městeček, ráno můžete zažít nevšední budíček - řev motorů, brzd a kontrolovaných i nekontrolovaných smyků.

Nebezpečný okruh byl vystavěn v letech 1925 až 1927 a do roku 1976 se zde jezdila F1 Velká cena Německa. V tomto roce se ale Nordschleife pro F1 definitivně uzavřel a pro velkou cenu Německa byla vystavěna nová dráha navazující na Nordschleife, která je zároveň přesným opakem původní trasy - tedy jedna z nejbezpečnějších. V posledních letech se však častěji pro Velkou cenu Německa využívá okruh Hokenhaim.

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring
Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring
Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Okruh byl v roce 1976 uzavřen po katastrofální nehodě rakouského pilota formule 1 Nikiho Laudy, který zde při dvousetkilometrové rychlosti vylétl z trati, narazil do plotu, ten ho vymrštil zpět na dráhu, kde do něj narazil další pilot. Palivová nádrž Laudova vozu vybuchla, pilot zůstal uvězněný uprostřed plamenů, které vydávaly více než devítisetstupňový žár. Ve vážném stavu se ho podařilo vyprostit.

Nordschleife je okruh přístupný v předem určených dnech i pro veřejnost. Sjíždějí se sem piloti-amatéři z celé Evropy, aby si jedinečný okruh vyzkoušeli. V takové dny je už u hlavního vjezdu cítit, jak místo pulzuje neuvěřitelným nábojem. Je to přehlídka všech zásadních značek automobilového průmyslu a jsou zde k vidění skutečné skvosty.

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Výjimečnost okruhu je poznat již po prvních metrech na trase. Nordschleife totiž nabízí jednu zatáčku za druhou, horizonty, za kterými nikdy nevíte, co přijde, několik šikan, rychlých úseků a jako třešničku na dortu dvě speciální klopené zatáčky z betonových panelů - karussel. To vše zasazené do nádherné, i když zrádné krajiny německého pohoří sopečného původu Eifel.

Fotogalerie

A proč zrádné? Tento okruh je unikátní jak svou délkou, která s sebou nese více než dvacet kilometrů soustředění na ostrou sportovní jízdu, tak nezvyklou jízdní stopou, která může překvapit odlišným nájezdem do zatáček a jejich nezvyklou návazností na sebe. To může překvapit i zkušeného řidiče.

Říká se, že pro dobrou znalost okruhu je třeba zajet minimálně sto kol. Nikdy na Nürburgringu také nemáte jistotu, že na celém okruhu budou panovat stejné povětrnostní podmínky. Je tu často mokro a to může být pro řidiče těžká zkouška. I proto dostal okruh od bývalého závodníka F1 Jackieho Stewarta přezdívku „Zelené peklo“.

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Najdete na iDNES.cz