Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodu trápí konec výroby felicií

  11:26aktualizováno  11:26
Mladoboleslavská Škoda včera potvrdila slabý nástup do nového roku a v údajích za první čtvrtletí přiznala meziroční pokles prodeje o devět procent. Jako hlavní důvod automobilka uvádí konce výroby felicie, s níž se rozloučila v polovině loňského roku. I přes nástup fabie se dosud nepodařilo levnější felicii v sortimentu nahradit.

"Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci výpadku řady Felicia," uvedl tiskový mluvčí škody Milan Smutný. V Česku Škoda snížila prodej o 13 procent na 18 151 aut, čímž přenechala zahraničním značkám kolem tří procent domácího trhu. Její díl koláče ukously hlavně francouzské značky.

Menší ztráty Škoda utrpěla v západní Evropě, kde snížila prodej jen o pět procent na 62 721 vozů. V Německu, kam vyváží nejvíc, prodej klesl také o pět procent. Propad prodeje o devět procent znamená slabší výsledek, než jakého dosáhla celá skupina VW. Všechny její značky včetně Škody dohromady utrpěly v prvním čtvrtletí pokles o 6,8 procenta. Za březen už odbyt začal opět růst a proti loňsku stoupl o tři procenta. Ztrátu z prvních tří měsíců Škoda slibuje do konce roku dohnat a zachovat prodej i zisk aspoň na loňské úrovni.

 

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.