Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škody 4x4 by šly na dračku, ale nejsou. A superb stále testuje pohorky

aktualizováno 
Škoda testuje Superb Scout i v zasněženém Švédsku. Po pondělních fotografiích bílého prototypu z mladoboleslavské dálnice, které exkluzivně uveřejnil iDNES.cz, se objevily nové snímky další skautské škodovky na serveru Carbuzz.

Testování Škody Superb Scout ve Švédsku | foto: CarBuzz.com

Po Česku jezdí bílý kombík se zálesáckým oplastováním, stříbrný exemplář se brodí sněhem ve Skandinávii.

Uvedení Škody Superb Scout je ale stále nejisté. Podle neoficiálních informací by na něj mělo dojít až s faceliftem největšího modelu Škody, se kterým se prý počítá až na rok 2013. Superb tak bude ve stávající podobě trochu přesluhovat. Běžný životní cyklus modelu totiž bývá dnes přibližně sedmiletý a facelift uvádějí automobilky většinou lehce po uplynutí poloviny "života" modelu. Superb ale bez výrazných změn letos "kroutí" už pátou sezonu.

Škoda Superb Combi Scout

Superb Scout nafotil čtenář iDNES.cz v pátek 3. února na mladoboleslavské dálnici.

Superb Scout nachytali špionážní fotografové už více než před rokem. Pak ale zmizel z očí a přestalo se o něm mluvit. Jedna ze spekulací mluví o tom, že projekt utichl kvůli uvedení Volkswagenu Passat Alltrack, který už má právě našlápnuto do prodeje. A nad uvedením Superbu Scout se objevily otazníky.

Fotošpionáž

Superb Scout na českých silnicích - ČTĚTE ZDE

Auto.iDNES.cz ale zjistilo, že Škoda před nedávnem nakoupila od jednoho ze svých dodavatelů plastových dílů, který pro ni vyrábí i prototypy, asi dvanáct nebo čtrnáct upravených superbů se skautským oplastováním a ty teď testuje. Fotky z testování jsou ZDE.

Superb Scout by podle informací serveru Carbuzz měl dostat pod kapotu dvolitrový turbodiesel. Původně se mluvilo o jeho 170koňové verzi, nakonec má všechna čtyři kola pohánět 140 koní. Možná právě kvůli tomu, aby superb tolik nekonkuroval passatu s oplastováním a zvýšeným podvozkem ve verzi Alltrack.

Další světová premiéra z Evropy: Volkswagen Passat Alltrack

Passat Alltrack se představil premiérově na prosincovém autosalonu v Tokiu. Světlá výška podvozku narostla ze 125 na 165 mm. Pod kapotu bude na výběr mezi benziňáky 1,8 TSI (160 koní/ 118 kW) a 2,0 TSI (210 koní/155 kW) a dvoulitrovými TDI s výkony 140 a 170 koní (103 a 125 kW). Pohon všech kol obstará spojka Haldex.

Čtyřkolkové škodovky jdou na dračku

Octavie a superby s pohonem všech kol obsluhovaným mezinápravovou spojkou Haldex jsou prý prodejním trhákem. Tedy byly by, kdyby jich bylo dost. "Trápí nás dlouhé dodací lhůty ´čtyřkolek´," potvrzuje Radek Donner, šéf prodeje velkého pražského dealerství škodovek NH Car." Samozřejmě je to trochu sezónní záležitost, ale zájem o vozy s pohonem všech kol je obrovský," popisuje.

Z autosalonů NH Caru podle Donnera za loňský rok odjíždělo 40 procent superbů ve verzích s pohonem všech kol. Kdo si dnes půjde pro superb nebo octavii 4x4, bude podle Radka Donnera čekat čtyři až pět měsíců na dodání.

Může se hodit

Spoléhejte na ověřenou kvalitu a pořiďte si škodovku. Pestrý výběr nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Potvrzuje to i prodejce z šumperského dealerství škodovek, podle kterého měl poslední předaný Superb 4x4 zpoždění čtrnáct dní. Je tedy třeba počítat s dodací lhůtou tři a půl měsíce.

Podle informací z infolinky Škoda Auto je běžná dodací lhůta octavie okolo 4 měsíců. S delšími dodacími lhůtami se mladoboleslavská automobilka potýká už delší dobu. "Tato situace panuje už od loňského roku," potvrzuje operátorka na infolince.

Zdůrazňuje, že hodně záleží na vybavenosti vozu a jeho specifikaci. "Je to závislé na dodavatelích," vysvětluje. Nejhůře jsou na tom ti, kdo žádají bohatě vybavená auta. Problematická je speciálně kombinace pohonu všech kol a automatické převodovky nebo vrcholové verze Superbu Laurin & Klement.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.