Diskuze

Zapomenutá rarita MBX: škodovka, která měla být trhák, neuspěla

Počítalo se, že z automobilky Škoda vyjede přes padesát tisíc modelů MBX. Jenže na silnice jich dospělo jen dva a půl tisíce. Dodnes jich zbylo kolem padesátky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rebbe

12. 5. 2011 21:08
Domácká napodobenina Simcy 1000

patřila k vozům, jejichž koncepce byla zastaralá už na rýsovacím prkně. Těžký řadový motor vzadu, chladič vpředu, zkrátka šílenství!  Podstatně lehčí motor, se vzduchovým chlazením, např podobný Fiatovi 500 by tenkrát jistě měl úspěch, kličkovat mezi dírami v silnici se tenkrát nedalo rychleji, než tak 80 km/hV

0 0
možnosti

VEGR

8. 5. 2011 13:54
www.elektromobil.wz.cz

Bylo to mé první auto, lahvově zelená, kde jí je nyní konec?[>-]

0 0
možnosti

hurkadavid

3. 5. 2011 14:17
Nesmysl...

Můj otec po ní velmi toužil a snažil se ji sehnat.   Po letech mi vykládal, jak se to dělalo, ať si za socializmu můžete takové auto koupit. Ale 1100MBX prostě sehnat nešlo, a tak jsme měli 1000MB. Kdyby se jich vyrobilo 50,000, prodaly by se. Ale asi to bylo v něčem jiném. Myslím, že jízdní vlastnosti....

0 0
možnosti

alis

2. 5. 2011 18:35
Ostatně soudím...

...že na českém trhu by byla tato škodovka trhákem zcela určitě, pokud by byla k dostání. Pamatuju, jak rodiče museli "položit na auto" a pak dva roky čekali, až jim došel přípis, že jim ho strana a vláda přidělí, pokud dopaltí zbytek. Auta to byly krásný, jedny z těch, co v zatáčce v předu na chvíli zahlídly svět. Pak na dlooooooouhý roky svět zmizel v nedohlednu.

0 0
možnosti

fsp

2. 5. 2011 19:32
Re: Ostatně soudím...

V podmínkách nesaturované konkurence může být prodejním trhákem cokoliv, nehledě na kvalitu. Tohle auto bylo technicky nezvládnuté a výroba nákladná, tak prostě skončilo.

0 0
možnosti

ztrewq

2. 5. 2011 17:28
a š 1000 MBG?

prečo nespomenú?

ps - tieto "dvojdverové boli AŽ po obyčajnej 1000MB, nie predchodkyne. bol som pri tom, keď robili fotografie (pred uvedením na veľtrhu) v trenčianskych tepliciach pri jazierku.

0 0
možnosti

aluminium

2. 5. 2011 16:49
Bobina

Jedním z důvodů proč, tato škodovka ve své době neuspěla byl určitě ten, že se dala koupit pouze v Tuzexu. Jinak mám na ni - Bobinu - pěkné vzpomínky. Bylo to první auto, které si naši pořídili a táta ho utítal i když padla rosa. Ten chrom opravdu za moc nestál.

0 0
možnosti

Ten co odhlasil předplatne MF

2. 5. 2011 16:20
hmm

to je pořád dokola, počítám, že do prázdnin zase vyjde nějaký blábol o šestsetrojce

0 0
možnosti

martp

2. 5. 2011 16:12
smutné...

Každý, kdo na takové auto plive, nemá v sobě kus estetického cítění. Jedna z nejkrásnějších škodovek. A co se týče technické stránky, pokud se to auto opravdu staví od "nuly" a majitel si dá záležet, lze dosáhnout s moderními technologiemi(antikorozní ochrana, těsnící materiály) stavu nového vozu. Vím o čem mluvím, pár takových "hnusů fialových", ze kterých pořád teče olej, jsem od šroubku zrenovoval.

0 0
možnosti

Vašek2

2. 5. 2011 16:08
A co motor?

Nechci mystifikovat, ale mám pocit, že MBX a také typ MBG byly "dvoukarburátorové" stroje. Ono to sice byl karburátor jeden, ale dělený na dvě samostatné části v jednom těle. A těch MBG bylo vyrobeno 600 ks. Nebo se pletu?

0 0
možnosti

vanthomas

3. 5. 2011 0:26
Re: A co motor?

Nene, u 1000mbx/g a 1100mbx/x se pužívaly dva jednoduché karburátory (nejspíš typ Jikov 32 BS).

První dvoukomorový karburátor (Jikov 32DDSR) dostala až Škoda 110r

0 0
možnosti

1000mb

2. 5. 2011 15:59
Tak sběratelsky

je to určitě zajímavý auto,ale osobně se mi víc líbí klasický "embečko",hlavně 1.provedení se žábrama.Škoda,že tenkrát nevyšel pokus s roadsterem,který v několika prototypech vznikl,ale tuhost karoserie byla tak mizerná,že vývoj vzdali.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!