Diskuze
VIDEO: Sníh zasypává Česko. Zkuste rychlokurz smyku
Děkujeme za pochopení.
M37a11r48e57k 50V40e43s94e70l19ý
Kdyz jedu po ceste s takovym mnozstvim snehu jako je ve videu, tak nasadim retezy. Celou zimu je vozim v kufru. Jede se s nima skvele, auto brzdi, nic neprokluzuje. Jedine na co je treba davat bacha je pretacivost v zatackach, to vsak vyresi pridani plynu a toceni kontra. Nedotacivy smyk vsak prakticky nehrozi.
K27a84r51e51l 47V18a80c36h67u84t
Ještěže autor neradí používat ruční brzdu - kdysi jsem si takový článek přečetl a použít ruční brzdu jsem si troufnul, když jednou napadl takový krásný snížek...
Bylo ho asi 10-15cm, jel jsem Škodou 120 (zadní náhon) po takové široké tiché nepoužívané silnici na kraji obce a blížil jsem se k široké pohodlné zatáčce. Měl jsem zkrátka dostatek klidu všechno si rozmyslet i realizovat.
Jenže jsem přece jen přehnal tu rychlost a po použití ruční brzdy šel vůz do bočního smyku, a ani přidání plynu ho ze zatáčky včas nevyvezlo - neodvratně následoval boční náraz koly do OBRUBNÍKU - div že jsem ta kola nevylomil !!! ... ... Po této špatné zkušenosti už jsem ruční brzdou raději nikdy nemachroval a spíš jsem vsadil na správný odhad rychlosti, včasné podřazování, polehoučké přibržďování a hlavně PLYNULOU (tzn. co neplynulejší) jízdu bez jakéhokoli trhání či cukání čímkoliv... a ejhle, funguje to báječně.
Stejně ale - seveřanům se nikdy nevyrovnáme - jezdí na sněhu po dlouhé období roku a tyhle zkušenosti jsou zkrátka k nezaplacení a jsou nenahraditelné. Nakonec ale jízda po SNĚHU je stejně mnohem příjemnější než po rozsolených silnicích, jaké jsou obvyklé právě u nás v ČR, kde můžete kdykoli natrefit na místo, kde sůl ještě nezačala pořádně fungovat a MALÉR je na světě jedna-dvě!!!
J77a26n 18K72o66n19v15a15l63i34n48k95a
To je tím, že vozy s motorem vzadu mají oproti klasickým zadokolkám úplně jiné chování. Setrvačnost a kinetická energie těžké zádi umí auto vrhnout do škarpy poměrně nečekaně. Jak byly škodovky 105 - 130 na sněhu jinak dobré, tak v tomto byly i nebezpečné.
V81á95c61l21a65v 50M98a10l29ý
Dobré rady, nejlepší je,, když se to vymkne, stůjte na brzdovém pedálu.,, auto pak jede jako sáňky, jen nemůžete vystrčit nohy. Když napadne sníh na led, je lepší být doma. Je jedno jestli máte náhon na přední, zadní, či všechny kola, zimní nebo letní gumy, auto si stejně pojede kam ho gravitace postrčí. Lepší je počkat, až sníh uklidí a silnice posypou.
P82a79v14e25l 39J53e27ř48á54b20e39k
Ty mínusy vám dali asi opravdoví řidiči.
Zřejmě ještě nezažili "autosáňky", kdy jediné co pomůže, tak je štěstí.
J76i19ř48í 63D44v38o52ř45á75k
Kdysi , snad ještě za komančů , jeden odborník ( právník ) v auto - moto - revue řekl jednu podstatnou věc . : Pokud sednete za volant , uvědomte si , že místo v cíli můžete skončit v cele předběžného zadržení , v kriminálu , v nemocnici , v márnici . A podle toho jezděte .
R19a56d74e37k 30H32o39l85e95c18e80k
Mám dvě poznámky:
1) Jet pokud možno prostředkem silnice, či prostředkem svého pruhu.
2) Nenechat se nemile překvapit stabilizačním systémem, který je skvělý, když jde auto nečekaně do smyku, ale hodně vás překvapí, když naopak čekáte, že auto do smyku půjde a on mu zabrání.
J16o84s15e73f 11K78a28r48f70í60k
...Na většinu problémových situací by měl řidič reagovat vyšlápnutím spojkového pedálu...
Tak určitěé
M94a34r56e38k 56J27a61n33e68č30k73a
Trochu sněhu a kde kdo má problémy. Až tady bude sněhu, kdy se musí dělat nová cesta sněhovou frézou, pak tomu říkám problém se sněhem. Problém je spíše to, že lidi si na sníh absolutně odvykli a pak když vidím, co to na cestě provádí, je lepší to buď předjet, nebo se od takových držet co nejdál. Teoretický rychlokurz ale pobavil, navíc tyhle rady jsou pro lidi s automatem celkem k prdu. Sice mám 4x4 AWD a nemusím si s tou trochou sněhu na cestách dělat těžkou hlavu, ale ani svého času předokolka nebyla na takovém množství sněhu problém, nicméně s 4x4 je to mnohem větší pohoda, ale taky zábava Základem je samozřejmě mít dobré obutí, nepřeceňovat své schopnosti a vozu a hlavně se plně věnovat řízení a ne třeba telefonování.
P89a52v54e54l 58J80e84ř53á57b19e67k
Jezdím se 4x4 a trocha sněhu mi dělá starosti.
Problém totiž není ve vyjetí z horšího, méně sjízdného místa ( jak si mnozí myslí), ale v zabrzdění.
Potom je prakticky jedno, jestli mám poháněnou jednu či dvě nápravy - je to jen o tom, jaké je tření pneumatik po povrch vozovky.
P47e34t34r 12B18á69č44a
K cemu tem nemehlum bude smyk, kdyz po rozsolene mokre silnici jedou 40 km/h?
Tem pomuze maximalne to sebrat papiry a posadit do autobusu.
O67d90s49t51r62a27n28ě19n68ý 98U70ž65i31v28a37t61e39l
J56a92n 25K35o70n39v12a22l70i10n53k30a
Rady nad zlato Základem je nejet jako dement, převídat a mít dobře obuté auto. Někteří lidé jsou ze sněhu tak vyplesklí, že se plouží rychlostí 5 - 10 km/h, což provokuje nedočkavce k hloupým manévrům.
Podstatné je, mít své auto vyzkoušené a vědět, co od něj lze čekat. Vždycky jsem měl FWD a zimní přechod na RWD byl trochu oříšek. Hodně vyřeší elektronika a dobré gumy. Základem je pak citlivá noha na plynu a klidné ruce na volantu.
Je také super si s autem vyjet na letiště nebo prázdné parkoviště a pár smyků si udělat. My, co máme auta se zadním pohonem, se pak točíme dokola a máme u toho výraz spokojených dětí
S85t82a65n65i76s79l31a36v 35N35ý45v88l81t
Když už je tolik sněhu, je možná lepší přidat trošku času a jet vláčkem. Pořád je to levnější, než riskovat zdraví a majetek a následně mnoho času řešením při nehodě.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...