Diskuze

VIDEO: Sníh zasypává Česko. Zkuste rychlokurz smyku

Sníh zasypává Česko. Kdo si není za volantem úplně jistý, neměl by raději vyjíždět vůbec. Pokud opravdu za volant usednout musíte, buďte neustále ve střehu a opatrní na plynu i brzdách. Základní rady jsou pořád stejné. I když se auta stále zlepšují, na sněhu a ledu to klouže pořád stejně jako před lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyz jedu po ceste s takovym mnozstvim snehu jako je ve videu, tak nasadim retezy. Celou zimu je vozim v kufru. Jede se s nima skvele, auto brzdi, nic neprokluzuje. Jedine na co je treba davat bacha je pretacivost v zatackach, to vsak vyresi pridani plynu a toceni kontra. Nedotacivy smyk vsak prakticky nehrozi.

0 0
možnosti

Ještěže autor neradí používat ruční brzdu - kdysi jsem si takový článek přečetl a použít ruční brzdu jsem si troufnul, když jednou napadl takový krásný snížek... ;-)

Bylo ho asi 10-15cm, jel jsem Škodou 120 (zadní náhon) po takové široké tiché nepoužívané silnici na kraji obce a blížil jsem se k široké pohodlné zatáčce. Měl jsem zkrátka dostatek klidu všechno si rozmyslet i realizovat. R^

Jenže jsem přece jen přehnal tu rychlost a po použití ruční brzdy šel vůz do bočního smyku, a ani přidání plynu ho ze zatáčky včas nevyvezlo - neodvratně následoval boční náraz koly do OBRUBNÍKU!! - div že jsem ta kola nevylomil !!! ... ;-( ... Po této špatné zkušenosti už jsem ruční brzdou raději nikdy nemachroval a spíš jsem vsadil na správný odhad rychlosti, včasné podřazování, polehoučké přibržďování a hlavně PLYNULOU (tzn. co neplynulejší) jízdu bez jakéhokoli trhání či cukání čímkoliv... a ejhle, funguje to báječně.

Stejně ale - seveřanům se nikdy nevyrovnáme - jezdí na sněhu po dlouhé období roku a tyhle zkušenosti jsou zkrátka k nezaplacení a jsou nenahraditelné. Nakonec ale jízda po SNĚHU je stejně mnohem příjemnější;-) než po rozsolených silnicích, jaké jsou obvyklé právě u nás v ČR, kde můžete kdykoli natrefit na místo, kde sůl ještě nezačala pořádně fungovat a MALÉR je na světě jedna-dvě!!! ;-€

0 0
možnosti

To je tím, že vozy s motorem vzadu mají oproti klasickým zadokolkám úplně jiné chování. Setrvačnost a kinetická energie těžké zádi umí auto vrhnout do škarpy poměrně nečekaně. Jak byly škodovky 105 - 130 na sněhu jinak dobré, tak v tomto byly i nebezpečné.

0 0
možnosti

Dobré rady, nejlepší je,, když se to vymkne, stůjte na brzdovém pedálu.,, auto pak jede jako sáňky, jen nemůžete vystrčit nohy. Když napadne sníh na led, je lepší být doma. Je jedno jestli máte náhon na přední, zadní, či všechny kola, zimní nebo letní gumy, auto si stejně pojede kam ho gravitace postrčí. Lepší je počkat, až sníh uklidí a silnice posypou. :-)

0 3
možnosti

Ty mínusy vám dali asi opravdoví řidiči;-D.

Zřejmě ještě nezažili "autosáňky", kdy jediné co pomůže, tak je štěstí.

1 0
možnosti
Foto

Kdysi , snad ještě za komančů , jeden odborník ( právník ) v auto - moto - revue řekl jednu podstatnou věc . : Pokud sednete za volant , uvědomte si , že místo v cíli můžete skončit v cele předběžného zadržení , v kriminálu , v nemocnici , v márnici . A podle toho jezděte .

4 0
možnosti

Mám dvě poznámky:

1) Jet pokud možno prostředkem silnice, či prostředkem svého pruhu.

2) Nenechat se nemile překvapit stabilizačním systémem, který je skvělý, když jde auto nečekaně do smyku, ale hodně vás překvapí, když naopak čekáte, že auto do smyku půjde a on mu zabrání.

2 0
možnosti

...Na většinu problémových situací by měl řidič reagovat vyšlápnutím spojkového pedálu...

Tak určitěé:-P

2 0
možnosti

Trochu sněhu a kde kdo má problémy. Až tady bude sněhu, kdy se musí dělat nová cesta sněhovou frézou, pak tomu říkám problém se sněhem. Problém je spíše to, že lidi si na sníh absolutně odvykli a pak když vidím, co to na cestě provádí, je lepší to buď předjet, nebo se od takových držet co nejdál. Teoretický rychlokurz ale pobavil, navíc tyhle rady jsou pro lidi s automatem celkem k prdu. Sice mám 4x4 AWD a nemusím si s tou trochou sněhu na cestách dělat těžkou hlavu, ale ani svého času předokolka nebyla na takovém množství sněhu problém, nicméně s 4x4 je to mnohem větší pohoda, ale taky zábava :-) Základem je samozřejmě mít dobré obutí, nepřeceňovat své schopnosti a vozu a hlavně se plně věnovat řízení a ne třeba telefonování.

4 0
možnosti

Jezdím se 4x4 a trocha sněhu mi dělá starosti.

Problém totiž není ve vyjetí z horšího, méně sjízdného místa ( jak si mnozí myslí), ale v zabrzdění.

Potom je prakticky jedno, jestli mám poháněnou jednu či dvě nápravy - je to jen o tom, jaké je tření pneumatik po povrch vozovky.

3 1
možnosti

P47e34t34r 12B18á69č44a

4. 1. 2017 13:05

K cemu tem nemehlum bude smyk, kdyz po rozsolene mokre silnici jedou 40 km/h?

Tem pomuze maximalne to sebrat papiry a posadit do autobusu.

3 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
10 0
možnosti

Rady nad zlato :-/ Základem je nejet jako dement, převídat a mít dobře obuté auto. Někteří lidé jsou ze sněhu tak vyplesklí, že se plouží rychlostí 5 - 10 km/h, což provokuje nedočkavce k hloupým manévrům.

Podstatné je, mít své auto vyzkoušené a vědět, co od něj lze čekat. Vždycky jsem měl FWD a zimní přechod na RWD byl trochu oříšek. Hodně vyřeší elektronika a dobré gumy. Základem je pak citlivá noha na plynu a klidné ruce na volantu.

Je také super si s autem vyjet na letiště nebo prázdné parkoviště a pár smyků si udělat. My, co máme auta se zadním pohonem, se pak točíme dokola a máme u toho výraz spokojených dětí ;-D

13 0
možnosti

Když už je tolik sněhu, je možná lepší přidat trošku času a jet vláčkem. Pořád je to levnější, než riskovat zdraví a majetek a následně mnoho času řešením při nehodě.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...