Yuki Rex | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Skútr do města za 27 tisíc

  • 29
Yuki Rex je malý a levný skútr o obsahu 50 kubických cm z Číny. Když jsem se na něj poprvé posadila, na počítadle ujetých kilometrů svítila jednička, takže nový stroj. Moje první cesta proto vedla k benzince, kde jsem za 119 korun natankovala plnou nádrž a vydala se do města. Prvotní pocity byly rozporuplné, přece jen jsem zvyklá na silnější stroje, ale po chvíli jsem si uvědomila, že Yuki Rex 50 je do města tím pravým.

Úsporný čtyřtaktní motor
Čtyřtaktní padesátka může jen těžko soupeřit s dvoutaktním strojem stejného obsahu, co se rychlosti a výkonu týče. Čtyřtakt má však mnoho výhod.

Jednou z hlavních je spotřeba. Rexík zkonzumoval 2 litry benzinu na 100 km, takže jsem celou 4,8litrovou nádrž během testu ani nestačila vyjet. Plusem je i minimální údržba. Servisní kontrola je v 500 km a poté vždy po ujetí tří tisíc kilometrů.

Na křižovatkách se skútr rozjíždí trošku líně, ale po prvních metrech je už poměrně živý. Pravda, výkon jsme trošku zvýšili poladěním karburátoru, což vám provedou prodejci na první garanční prohlídce. Po malém zásahu se ručička tachometru třepotala v červeném poli u číslice 60.

Co se týče brzd, tak přední kotoučová je až moc účinná, zadní bubnová zas o trochu slabší, než bych čekala.

Pro dva moc ne
Rex má pěkný design, jednoduchý, ale přitom moderní, sedlo je trošku tvrdší a možná bych na jeho povrch použila méně klouzavý materiál. Pro jednoho jezdce je Yuki Rex celkem pohodlný. Ve dvou však vzhledem k výkonu a rozměrům jezděte jen mimořádně.

Palubní přístroje jsou jednoduché, celou přístrojovku tvoří dva velké analogové budíky, jeden ukazuje rychlost a druhý stav paliva. Za velmi praktické považuji digitální hodiny, umístěné pod budíky.

Naopak mi chyběla malá úložná schránka na doklady, která bývá pod řídítky v oblasti kolen.

Pozor na supermarkety
Yuki Rex je přesně ten typ skútru do města, jehož užitné vlastnosti převyšují cenu. Je dostupný téměř každému, ale bohužel cena odpovídá kvalitě použitých materiálů a někde i zpracování.

Za necelých třicet tisíc nemůžete očekávat kvalitu značkového stroje, ale při pravidelném servisu vám tento skútr poslouží stejně dlouho. Důležité je zakoupit skútr od zavedeného prodejce a známější značky.

Určitě nedoporučuji kupovat laciné čínské skútry v supermarketech a od pochybných prodejců, kteří vám neposkytnou záruční ani pozáruční servis a náhradní díly.

Yuki Rex v číslech
motor čtyřdobý jednoválec
zdvihový objem 49,6 ccm
výkon 2,23 kW
objem nádrže 4,8 l
prům. spotřeba 2,2 l
hmotnost 88 kg
cena 27 990 Kč