Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skútr Gibbs Biski může jezdit po silnici i po vodě

  15:46aktualizováno  15:46
Vypadá to jako super nápad pro vyřešení dopravní zácpy u mostu přes Vltavu. Na širokém skútru ve stylu Jamese Bonda zabočíte na náplavku, plnou rychlostí se vřítíte do vody a pak v klidu pokračujete v cestě na vodním skútru.

Americký výrobce obojživelných čtyřkolek Gibbs přichází s novým nápadem v podobě maxiskútru Biski. Ten díky silnému dvouválci pod kapotou o výkonu 55 koní dokáže na silnici dosahovat rychlosti až 130 km/h. Díky vcelku umírněné hmotnosti 228 kg provozní váhy, srovnatelné s dnešními moderními velkými skútry, slibuje i dobrou obratnost a slušné jízdní vlastnosti.

Fotogalerie

To hlavní ale přijde až u vody. Biski totiž může na vhodném břehu v rychlosti najet na vodu a stává se z něj plnohodnotný vodní skútr. Přední kolo se vysune nahoru do blatníku, pohon se přepne na vodní trysky a během pěti sekund můžete pokračovat v jízdě. Tedy vlastně v plavbě.

O pohon i ovládání se starají dvě vodní trysky po stranách stroje a maximální rychlost na vodě na hranici 60 km/h rozhodně slibuje spoustu zábavy. Na vodě je navíc perfektně stabilní a je skoro vyloučené ho převrátit, a to i když se na něj snaží vyškrábat plavec rovnou z vody. Když se nabažíte vodních radovánek, nebo si jen zkrátíte cestu přes řeku, stiskem tlačítka zase spustíte přední kolo dolů, přepnete na pohon zadního kola a můžete pokračovat v cestě po silnici.

Gibbs Biski

Výrobce Gibbs po tomto řešení sáhl hlavně z toho důvodu, že postavit plnohodnotné obojživelné auto je v dnešní době už skoro nemožné. Požadavky na bezpečnost a všechny atesty a standardy u automobilů už v dnešní době skoro vylučují výrobu něčeho úplně nového. Proto se Gibbs soustředil na oblast čtyřkolek ATV a nyní i na skútry, kde jsou požadavky na bezpečnost a plnění konstrukčních norem přeci jen volnější.

Obojživelný skútr je navíc mnohem menší a pravděpodobně bude i levnější než jiné obojživelné stroje, takže si ho řada lidí možná pořídí do garáže jako pomocníka či jen pro zábavu. Co říkáte, nezkrátili byste si cestu do práce přes řeku?

Autoři:




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.